واکنش نشریات به قرارداد تازه گواردیولا

۲۸م دیماه ،

این خبر با واکنش متفاوت نشریات ورزشی روبرو شد. همه نشریات اما در شگفت بودن این تصمیم و برتری مونیخ بر رقیبان اتفاق نظر دارند.

“ال‌پایس” اسپانیا آمدن یوزپ (پپ) گوآردیولا به مونیخ را به “پشتک در بوندس‌لیگا” تشبیه کرده است. این نشریه می‌نویسد: «گوآردیولا به قیصران فوتبال آلمان پیوست. بایرن مونیخ موفق‌ترین، محبوب‌ترین و ثروتمندترین باشگاه فوتبال آلمان است».

“ABC”، دیگر نشریه اسپانیایی، از “سنت‌شکنی پپ در آلمان” نوشته است: «امضای پپ پای قرارداد با بایرن او را به اولین سرمربی اسپانیایی در بوندس‌لیگا تبدیل کرد».

“ال موندو” اسپانیا نوشت: «بایرن روز چهارشنبه یک بمب را توئیت کرد؛ یک خبر فوق‌العاده شگفتی‌برانگیز: گوآردیولا می‌آید – و رسانه‌ها پیش‌تر کوچک‌ترین بویی از این موضوع نبرده بودند».

البته رسانه‌های مختلف در روزهای اخیر خبرهای در مورد گفت‌وگوهای پپ گوآردیولا با پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان منتشر کرده بودند. این خبرها اما نه تکذیب شدند و نه تأیید.

“سان” چاپ انگلیس تلویحا از قول باشگاه‌های اسپانیایی نوشته است: خداحافظ پپ! این نشریه در ادامه آورده که گوآردیولا باشگاه‌های اسپانیایی را “غال گذاشت” و به “غول آلمان” پیوست.

“دیلی میل” گوآردیولا را محبوب‌ترین سرمربی جهان دانسته است که با امضای قرارداد سه ساله با بایرن مونیخ “ضربه‌ای محکم” به دیگر خواستاران خود زد. به نو‌شته‌ی این نشریه، در مسابقه برای رسیدن به گوآردیولا «غول آلمانی برنده شد».

“ایندیپندنت” چاپ انگلیس با اشاره به ناکامی چلسی در امضای قرارداد با پپ گواردیولا، این پرسش را مطرح کرده که آیا حال راه برای بازگشت ژوزه مورینیو پرتغالی – سرمربی کنونی رئال مادرید – به “استمفورد بریج” باز شده است؟ استمفورد بریج نام ورزشگاه اختصاصی تیم چلسی است.

“گاستا دلو اسپورت” ایتالیا هم لقب «قیصر پپ» را به گوآردیولا داده است: «توافق در بایرن رویداد سال است. بایرن مونیخ خود را به رخ رقیب قدرتمندش کشید. تبریک بوروسیا دورتموند [مدافع قهرمانی دو فصل اخیر بوندس‌لیگا] به بایرن مونیخ شاهدی بر تأثیر انقلابی گوآردیولا بر فوتبال اروپاست. بوندس‌لیگا محبوب‌ترین سرمربی جهان را به خدمت گرفت.»

“کوریره دلو اسپورت” چاپ اسپانیا تصمیم گوآردیولا را “شگفتی جدید” او خوانده است: «همه منتظر حضور او [گوآردیولا] روی نیمکت‌های سرمربی‌گری لیگ برتر انگلستان بودند، اما او راهی را رفت که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. او در سال ۲۰۰۸ در بارسلونا با اخراج ستارگانی چون رونالدینیو، اتوئو و دکو شگفتی‌آفرین شد. حال باید منتظر بود و دید که آینده ریبری و روبن چگونه خواهد بود …»

“کوریره دلا سرا” بایرن مونیخ را بوته محک گوآردیولا می‌داند برای این‌که مشخص شود آیا “هِر پپ” [آقای پپ] واقعا بهترین سرمربی جهان است یا نه. این نشریه ایتالیایی بایرن مونیخ را تا حد زیادی مشابه بارسلونا می‌داند از این نظر که این باشگاه هم ثروتمند است و دست‌اندرکاران آن به استخدام بازیکنان جوان و تلاش برای پیروزی عادت دارند.

جوزپ گوآردیولا ۴۱ ساله در سال ۲۰۱۲ پس از ۵ سال مربی‌گری در تیم دوم و اول بارسلونا، از این باشگاه پرآوازه‌ی اسپانیایی جدا شد. وی از سال ۲۰۲۴ با قراردادی سه ساله به بایرن مونیخ خواهد پیوست.

پرافتخارترین باشگاه آلمان را تا پایان فصل جاری (۲۰۱۲ – ۲۰۱۱) یوپ هاینکس رهبری می‌کند. او مسن‌ترین سرمربی بوندس‌لیگاست که بایرن را پس از دو فصل بحرانی به جاده موفقیت بازگرداند. شاگردان هاینکس قهرمانی نیم‌فصل را جشن گرفتند و در جام حذفی و چمپینزلیگ هم حضور موفقی دارند. هاینکس اعلام کرده بود که قرارداد خود با مونیخ را تمدید نخواهد کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.