واکنش هاشمی به اتفاق ۲۲ بهمن قم

۲۸ام بهمن ،

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اتفاق ۲۲ بهمن شهر قم به عنوان اوج بداخلاقی ها در کشور تاکید کرد که باید با ریشه بداخلاقی ها برخورد شود.

ممتازنیوز:  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اتفاق ۲۲ بهمن شهر قم به عنوان اوج بداخلاقی ها در کشور تاکید کرد که باید با ریشه بداخلاقی ها برخورد شود.

 آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در نطق آغازین جلسه امروز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی و اظهار کرد: این حضور، حاکی از درک قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص کشور از قبل تاکنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و وفاداری مردم دانسته و برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه ضمن ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در کشور به‌ویژه در شهر مقدس قم افزود: وقایع این شهر در روز ۲۲ بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بود.

وی تصریح کرد: قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز ۲۲ بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به‌هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و کام دلسوزان نظام و مردم را تلخ کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  تأکید کرد: ابعاد این اتفاق و حوادث مشابهی که از قبل تاکنون در نقاط دیگر کشور شاهد آن بوده‌ایم، حاکی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در کشور است که اگر در قبل به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تکرار این‌گونه بداخلاقی‌های کور سیاسی در کشور نبودیم.

هاشمی رفسنجانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: وقایع تلخ شهر قم نیز نباید عادی تلقی شود و انتظار می‌رود به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا مسببین آن شناسایی و با آنان برخورد شود.

پس از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،  بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت با حضور اکثریت اعضا آغاز شد.

در این جلسه که سرپرست وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز حضور داشتند، پس از قرائت گزارش کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع و ارائه مصوبات پیشنهادی، اعضا و مدعوین به بحث و بررسی این سیاست‌ها پرداختند و کلیات این سیاست‌ها به تصویب نهایی اعضا رسید.

پس از تصویب کلیات و عبور از این مرحله، اعضا به صورت جزئی وارد بررسی بندهای این سیاست‌ها شدند. بر این اساس مقرر شد: ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی و نهادینه‌سازی آن براساس مؤلفه‌هایی که در جلسات آینده به تصویب خواهد رسید، انجام پذیرد.

ادامه بررسی سیاست‌های کلی سلامت در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.