واکنش وزارت بهداشت به وجود بیمارستان‌های فاقد ایمنی در تهران

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اظهاراتی مبنی بر وجود بیمارستان‌های فاقد ایمنی در تهران، گفت: اگر مسئولان شهری در تهران مواردی از بیمارستان‌های فاقد ایمنی را دیده‌اند، چرا تاکنون به‌طور رسمی و به‌صورت مکتوب به وزارت بهداشت گزارش نداده‌اند؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی افزود: اعلام شده که آتش‌نشانی مواردی را بررسی کرده اما چرا این موارد به وزارت بهداشت، اعلام نشده است؟ اگر اعلام شده به کدام حوزه معرفی شده است؟

وی افزود: دو سه روز پیش در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی داشتیم، در مورد حادثه مرکز درمانی که دچار حریق شده بود، بحث و تبادل نظر شد و همکاران ما در آتش نشانی گفتند که قبل از حادثه، مشکلات و ایرادات را بیان کرده بودند و این ایرادات را برای وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی فرستاده بودیم. هر جایی که کارگر آنجا کار می‌کند به‌نوعی با وزارت کار در ارتباط است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت بر اساس استعلام‌هایی که از سازمان‌های مختلف می‌گیرد، مجوز فعالیت مراکز درمانی را صادر می‌کند و به‌طور قانونی بر فرآیند ارائه خدمات، نظارت دارد و در مورد مرکزی که اخیرا در تهران دچار حریق شده، مواردی از تخلفات پزشکی و حرفه‌ای و فعالیت افراد بدون مجوز را مشاهده و مستندات آن را به مراجع مختلف از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، معاونت انتظامی نظام پزشکی کل کشور و تهران ارائه کرده است. 

وی تاکید کرد: ایرادی که یکی از مسئولان شهری در مورد بیمارستان‌های فاقد ایمنی در تهران گرفته را نمی دانیم ایراد به خودش است یا به وزارت بهداشت؟ وزارت بهداشت برای ساختمانی که ساخته می‌شود از اداره استاندارد، شهرداری، سازمان انرژی، وزارت راه و کار استعلام می‌کند.

وزارت بهداشت مسئول نظارت بر فرآیندهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است

جان بابایی ادامه داد: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر فرآیندهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است. به این معنا که مثلا  آیا بیماران به‌درستی خدمت دریافت می‌کنند و آیا ارائه دهندگان خدمت به‌درستی کار می کند یا خیر اما در مورد فیزیک و ساختمان، مسئول فنی در مراکز درمانی فعالیت دارد و مکلف است که استعلام‌ها را از همه مراکز و مراجع قانونی از جمله اداره استاندارد، شهرداری، آتش نشانی و وزارت کار بگیرد و اگر این استعلام‌ها اخذ نشده باشد، می‌توانیم پروانه آن مرکز را ابطال کنیم. حال سوال اینجاست که اگر به مراکز متخلف تذکر داده شده، چرا رسما به وزارت بهداشت اعلام نکرده‌اند؟

نظارت‌ها و ارزیابی‌های فنی ساختمان مراکز درمانی برعهده سایر سازمان‌ها است

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین گفت: فیزیک یک ساختمان و یا وجود کپسول‌های اکسیژن در مراکز درمانی مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله سازمان استاندارد، آتش نشانی و شهرداری است که باید گواهی‌های مربوطه را به مراکز درمانی ارائه دهند و مسئولان این حوزه‌ها باید ببینند که آخرین ارزیابی‌شان مربوط به چه زمانی بوده و گزارش‌ها به چه مرجعی ارائه شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.