واکنش وزارت خارجه: قرار نیست همکاران ما خانم‌های آنچنانی را بشناسند

واکنش وزارت خارجه به سفر خانم کندی چارمز

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه در واکنش به سفر یک بازیگر فیلم‌‎های خاص به ایران گفت:آن شخص با اسم دیگری ویزای ایران را گرفته بود، اما فضایی علیه ارگان‌های دولتی ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی در هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی گردشگری که در هتل اوین برگزار شد در واکنش به سفر یک بازیگر زن فیلم‌های خاص به ایران گفت: وقتی یک ستاره آمریکایی – انگلیسی برای دریافت ویزای ایران از طریق شرکتی درخواست می‌دهد، این بحث مطرح می‌شود که چرا او را تشخیص ندادند، درحالیکه طرف دیگر ماجرا این است که همکاران ما آن خانم‌های آنچنانی را بشناسند! اگر این اتفاق رخ دهد که نقض غَرَض است.

وی اضافه کرد: آن شخص با اسم دیگری ویزای ایران را گرفته بود، اما فضایی علیه ارگان‌های دولتی ایجاد شد. البته که چنین مواردی خیلی کم اتفاق می‌افتد و حتما بارها گفته‌ام اگر بودجه (وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات) در اختیار من بود، همه را به گردشگری اختصاص می‌دادم، این را برای دل خوش کردن نمی‌گویم، چون با همه وجودم به آن باور دارم.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کندی چارمز با چه اسمی و واقعا برای چه کاری به ایران آمده بود؟!

در زمانی که ویزای الکترونیک راه‌اندازی شود طبیعی است که با چنین مواردی مواجه شویم. بنابراین خواهش می‌کنم برای حفظ ارزش‌ها، دقت بیشتری شود، چون ممکن است حساسیت‌هایی را ایجاد کند، چرا که نظام ما اسلامی است و ما مراجع، علما و نمایندگان مجلس را داریم که حساسیت‌های فرهنگی دارند و این اتفاقات ممکن است بعدها مشکلاتی را ایجاد کند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کندی چارمز درباره ایران چه نوشت؟ (ترجمه دقیق متن منتشر شده توسط وی)

او از فعالان گردشگری درخواست کرد: برادرانه و خواهرانه در اجرای طرح‌هایی مثل ویزای الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا فضایی علیه کشور ایجاد نشود.

منبع:isna.ir


 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.