واکنش وکیل خسروی به دست نوشته خاوری/ یک بازرس فساد را کشف کرد

۲۷ آبان ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وکیل مه‌آفرید خسروی ( متهم ردیف اول فساد بزرگ بانکی که به اعدام محکوم شد) نسبت به دست نوشته محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در توضیحات غلامعلی ریاحی وکیل مه آفرید امیر خسروی (متهم ردیف اول فساد بزرگ بانکی که به اعدام محکوم شد) به دست نوشته محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران در سال ۸۸ مبنی بر اخطار نسبت به احتمال فرار خسروی از کشور آمده است: در خبر این خبرگزاری دست نوشته ای به چشم می خورد ، حاکی از اینکه آقای خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی به شخصی به نام آقای ایران منش در خصوص احتمال فرار آقای مه آفرید خسروی اخطار داده است، تاریخ این دست نوشته ۳/۵/۱۳۸۸ است در حالی که اولین خبر در مورد فساد کلان بانکی در تاریخ ۱۰/۵/۱۳۹۰ یعنی قریب به دو سال بعد از دستور آقای خاوری به مقامات قضایی و اطلاعاتی رسیده است، دقیقا در تاریخ ۱۰/۵/۱۳۹۰ آقای باقری افشار پس از بازرسی از شعبه بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز موضوع گشایش اعتبارات اسنادی بدون مجوز را به مقامات مسئول گزارش کرده و تا آن تاریخ موضوع رسانه ای نشده بود.

در ادامه این توضیحات می خوانیم: در مردادماه ۱۳۸۸ یک ماه از تاریخ خرید گروه ملی فولاد توسط مه آفرید امیر خسروی گذشته بود و ایشان آن قدر معتبر و مورد وثوق بوده که در یک ماه بعد از خرید گروه ملی از گشایش اعتبارات اسنادی چند میلیارد تومانی برخوردار شده است، بنابراین در آن تاریخ نه تنها سببی برای فرار مه آفرید امیر خسروی وجود نداشته بلکه برعکس ایشان در سیستم بانکی و نزد مقامات مسئول دولتی از اعتبار خاصی برخوردار بوده است.

بنابرتوضیحات وکیل خسروی، بهترین سبب اینکه از مرداد ۱۳۸۸ تا مرداد ۱۳۹۰ ایشان قریب ۱۸۰۰ میلیارد تومان از طریق گشایش اعتبارات اسنادی به نفع گروه ملی صنعتی فولاد اهواز تسهیلات تحصیل کرده بود. پس این دستور مدیر عامل بانک ملی با توجه به موقعیت ممتاز آقای مه آفرید خسروی و اینکه بدهی معوقه نداشته چه توجیهی می تواند داشته باشد.

به گزارش مهر، در دست نوشته محمود رضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی به مدیر وقت حوزه حراست بانک ملی ایران در سوم مردادماه ۱۳۸۸ آمده ابود: جناب آقای ایران منش، باسلام، آقای خسروی آب معدنی داماش بدهکار بانک ظاهرا در حال خروج از کشور است، نیاز به مراقبت شدید دارد. مذاکره کنید.”

محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران مهرماه سال ۹۰ در پی کشف بزرگترین فساد بانکی در اقتصاد ایران از کشور فرار کرد و به کانادا رفت. از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از وی تاکنون منتشر نشده است.

همان وقت روزنامه انگلیسی گلوب اند میل در گزارشی عنوان کرده بود که محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی  حاوی خانه ای ۳ میلیون دلاری در تورنتو است. خانواده خاوری در کانادا اقامت دارند و اسناد مربوط به ثبت نشان می دهد که خاوری دارای خانه ای ۳ میلیون دلاری در تورنتو است.

این روزنامه مطرح کرده بود که خاوری فردی “ایرانی- کانادایی” است که استعفای خود را تقدیم مقامات ایرانی کرده و روز پس از آن از لندن به فرانکفورت پرواز کرده و سپس با پرواز لوفتانزا به تورنتو مسافرت کرده است.
 

               تصویری از خانه ۳ میلیون دلاری خاوری در تورنتو( منبع پایگاه اینترنتی گلوب اند میل)


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.