واکنش پلیس فتا به پیامی در وایبر و تلگرام

چند روزی است تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که ظاهرا اخطاریه‌ای است که از طرف پلیس فتا برای یک کاربر ارسال شده است، هرچند با اندک دقتی می توان متوجه شد چنین چیزی ساختی و غیرواقعی است (نمونه ای از این شایعات را در تصویر زیر می بیند). با این حال پلیس فتا این تصویر را رد کرده و دروغ خوانده است.

ممتاز نیوزپلیس فتا به پیامی در وایبر و تلگرام

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه تعدادی از کاربران تلاش دارند تا با جعل نام پلیس فتا با دیگر کاربران شوخی و برای آنها ایجاد هراس کنند، گفت: متاسفانه شاهد انتشار پیام هایی در بخش گفتگوهای خصوصی برخی از شبکه های اجتماعی یا ایمیلی هستیم که به کاربران اعلام نموده “فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مجرمانه است و شما تحت نظارت پلیس فتا هستید، برای پاره ای از توضیحات به پلیس فتا و یا دادسرای ناحیه ۳۱ ( جرایم رایانه ای ) به آدرس تهران – خیابان شریعتی – بالاتر از چهارراه طالقانی – نرسیده به بهار شیراز – نبش کوچه فرهاد ۲ مراجعه کنید.”

وی تاکید کرد: پلیس فتا ناجا در هیچ یک از شبکه های اجتماعی موبایلی صفحه رسمی نداشته و بنابراین برای کاربران پیام یا هشدار خصوصی ارسال نمی کند، در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد با هماهنگی مراجع قضایی برای آن کاربر احضاریه کتبی از طریق پلیس فتا ارسال می شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران به هیچ عنوان به این دست پیام ها که از طریق ایمیل یا پیام های بخش گفتگوهای شبکه های اجتماعی ارسال می شود توجه نکرده و به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نکنند.

سرهنگ آذردرخش گفت: کاربرانی که برای آنها از این دست پیام های جعلی با عنوان پلیس فتا آمده، می توانند شماره تلفن و مشخصات نشر دهندگان مطالب فوق در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

وی به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد: از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده کنندگان از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند.

سرهنگ آذردرخش، مهمترین رویکرد پلیس فتا ناجا را پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از زمان تاسیس تاکنون سعی کرده موضوع پیشگیری را همیشه در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، اساس پیشگیری اجتماعی را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای عموم جامعه دانست و افزود: از این رو تمامی هشدارها، مطالب آموزشی از قبیل مقاله، کلیپ های آموزشی، کروماکی و… تولید شده توسط پلیس فتا در سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir برای بازدید کاربران بار گذاری شده است.

پایگاه خبری پلیس

نوشته ممتاز نیوزپلیس فتا به پیامی در وایبر و تلگرام اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

تا این لحظه ۱۳نظر ثبت شده
  1. بابک آذری:

    سلام من چه طور از کانال زیر در تلگرام شکایت کنم
    @anti_Pankhar

  2. بابک آذری:

    سلام من چه طور از کانال زیر در تلگرام شکایت کنم
    @Arthsnabodgrpanturkan

  3. امین بیک محمدی:

    anti_Pankhar@
    سلام لطفا کانال فوق را در تلگرام بررسی فرمایید باسپاس

  4. رضا:

    سلام.من یه کانال خریدم ولی پسره کانالوانتقال نمیده.پولشم دادم بهش.شماره باآیدیشم دارم.چجوری میتونم ازش شکایت کنم.معلوم نیس ازچندنفرپول گرفته و کانالوبهش نداده.ممنون میشم کمکم کنید.باتشکر

  5. ابراهیم:

    سلام خدمت همه بزرگواران آقایان بپاتون میوفتیم توهین هایی که در کانالهای تلگرام به معصومین ع میشه رو پیگیری کنید

  6. پویا:

    چگونه می توانم با پلیس فتا در تگرام ارتباط بر قرار کنم

  7. علی مفیدی:

    با عرض سلام و خسته نباشید دوستان عزیز من با یک مشکلی مواجه شدمخ خواهش میکنم جون هرکی دوس دارین کمک کنین اکانت تلگرام منو برداشتن کلی عکس های خصوصی و شماره های خصوصی در این ایدی من بود و یه گروه ۳کا نفری داشتم که طرف خودشه مدیر اصلی گروه کرده و کانال ۶۵۰ نفری من خودشو ادمین کرده است لطفا تورو خدا کمکم کنید تمام رمز و عکس هام و گروه هام رفته رمز عبور جمیلم رو طرف هک کرده توروخدا کمک کنین شماره من۰۹۳۰۹۰۹۶۲۲۳بیایید در تل کمک کنین اکانتمو دلت اکانت کرده تو تلگرام دوباره نصب کردم خواهش میکنم از تمام دوستان یکی کمک کنه

  8. احمدنصرت:

    جیمیل من بهش دادم فروشی اون پول واریز نکردع یمیل من برده چکارکنم کاری بکنید لطفا

  9. زهرا:

    یه نفر تو تلگرام به امام های ما توهین کرده.اسم پروفایلشو گذاشته ک…م تو …. امام هاتون.عکس پروفایلشم یه قرآن سوزونده گذاشته.من میخواستم اینو به پلیس فتا بگم.اما نمیدونم چجوری.لدفا یه کاری کنید.این تو مجازی پخش شده.این نام کاربری منه لدفا تو تلگرامپی ام بدید تا من این فردو بهتون معرفی کنم.Z5A5H5R5A

  10. sajjadmis:

    خدمت جناب اقای رجبیان خدمتتون عرض کنم که کانالهای غیراخلاقی تلگرام به دست خود تلگرام مسدود میشود. راجع به صحبت خانوم محترمی که خواستار فیلتر شدن تلگرام بودن هم باید بگم ، هرچیزی حدی داره مسنجر تلگرام نه به سیاست ربط داره نه چیزای دیگه ای بستگی به این داره که از یه مسنجر پرسرعت و ایمن چجوری استفاده کنید. بنده حدود دوساله تلگرامو نصب دارم خیلیم به درد بخور و لازمه برای هر شخصی میباشد. بعضیام میگن تلگراممون هک شده و فلان بهتره بدونید که اگه کد پنج رقمیتو کسی از خطت یا گوشیت نگیره غیرممکمه بتونه وارد حریم خصوصیت بشه محبوبیت تلگرام بخاطر سرعت بالا و ایمن بودنشه. مچکرم

  11. رجبیان:

    باسلام باتشکرازپلیس فتا خواهش میکنم بیشترنظارت روی کانالهای تلگرام داشته باشید کانالهایی هست که عکسهای بی بندوبارداردوحرفها وکلیپهای نامشروع پخش میکنندخواهش میکنم ازپلیس فتاکه نظارت بیشتری روی این کانالها باشد..ماپدرومادرهانگران جوانهایمان هستیم باتشکر(مادرنگران)

  12. فاطمه:

    پلیس فتا کجایی؟ هرچی داریم می‌کشیم ازدست این تلگرام خواهشن به داد جوانهای ما برسید خانواده‌ها از هم دارن میپاشن بفکر این جوانها باشید تا جامعه سالم داشته باشیم جوانهای سالم داشته باشیم این حق ما نیست ما بچه بزرگ کردیم چرا به راحتی باید از ما بگیرند بشن مال کس دیگه خواهشن این تلگرام فیلتر بشه دیگه تمام تعطیل کوچیک شما هستیم خواهشن خواهشن

  13. رشیدی:

    پیام تلگرام از پلیس فتا، مربوط به امنیت دربرابر دزدیهای جلوی خودپرداز! گفتن اون پیام رو که برابقیه بفرستید گوشیتون آهنگ میزنه! ازونروز هر چندساعت هی گوشیم حالت قفل به صدا میاد!همه پیاماشم پاککردم نشد! ری استارت هم کردم نشد! چکارش کنم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.