واکنش کاربران اینترنتی به توهین “نعیمه اشراقی” به خانواده شهدا +سند

این روزها بسیاری از مردم شهیدپرور ایرانی از بعضی صحبت های “نعیمه اشراقی” به خشم آمده اند و سعی دارند این خشم خود را در شبکه های اجتماعی یا به صورت نظراتی در پایگاه اینترنتی های خبری مختلف نشان دهند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، پس از آنکه توهین های نعیمه اشراقی در صفحه فیسبوک خود به خانواده شهدا انتشار یافت، کاربران اینترنتی از تمامی سنین، اقشار و طرز فکرهای مختلف در شبکه های اجتماعی،پایگاه های خبری،و وبلاگها نسبت به این صحبت های خانم اشراقی اظهار تاسف کرده و نسبت به آن موضع گیری کردند.

این کاربران اینترنتی با ارسال نظرات و یا ایجاد پست های مختلف در پایگاه اینترنتی ها و شبکه های اجتماعی خشم خود را نسبت به حرف های نوه امام (ره) نشان دادند.

پس از واکنش کاربران به این سخنان، نعیمه اشراقی صفحه فیس بوک خود را مسدود کرد و دامنه این اعتراضات بیش از پیش وارد پایگاه اینترنتی های خبری شد و کاربران ذیل خبرهای مختلف در این زمینه، مراتب اعتراض خود را به صحبت های خانم اشراقی بیان کردند.

اشراقی چه گفته بود؟

نعیمه اشراقی به وسیله اکانت فیسبوک خود کامنتی را منتشر کرده بود که هر کسی با خواندن آن متاثر و دل آزرده می گردد.

البته بعد از بعضی عکس العملها به صحبت ها، وی مدعی شد این کامنت توسط پروفایل جعلی منتسب به وی انتشار یافته نه خودش ولی مشخص شد وقتی روی اسمی که آن کامنت را گذاشته کلیک کنیم به پروفایل مسدود خانم اشراقی می رسیم و مشخص می گردد این کامنت توسط خود نعیمه اشراقی  انتشار یافته است.

در ادامه به بررسی نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری و عکس العمل خانواده های شهدا به این سخنان می پردازیم:

واکنش کاربران در فیسبوک:

تصاویر ذیل گویا نظرات کاربران هست و نیاز به هیچگونه توضیح ندارد:

این تنها گوشه ای از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به سخنان تاثر آمیز نعیمه اشراقی بود. درج کامل این نظرات در قالب یکی دو گزارش امکان پذیر نیست.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی ایرانی

در شبکه های اجتماعی داخلی نیز کاربران ایرانی بیکار نبوده و تصویر و طرح های مختلفی را به خاطر این جریان ساخته و به اشتراک گذاشته اند. در زیر بعضی از این طرح ها را می توانید ملاحظه نمایید.

موضع گیری بعضی کاربران و خوانندگان پایگاه اینترنتی های خبری:

پس از انتشار یافتن خبرها این توهین و واکنشهای بعضی مسئولین، کاربران این پایگاه به انتشار یافتن حرفهای خود در بخش نظرات خبرها نمودند که ذیل بخش از این نظرات برای شما انتخاب شده است.

بیانیه جمعی از خانواده شهدا

در پی انتشار یافتن مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضا بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.  پس از آن این بیانیه به امضای سرپرست های این خانواده ها رسید.

در این بیانیه آمده است:

«امام خمینی(ره) در ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۵ خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران فرمودند: «نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم».

متأسفانه این روزها خاطره‌سازی‌های دروغ و منسوب کردن آن به حضرت امام(ره) به اتفاقی عادی در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است و کسانی که مدعی قرابت و نزدیکی با امام امت می باشند، نارواترین اظهارات و منویات داخلی خود را به ساحت آن امام سفر کرده منسوب می‌کنند.

بعد از سخنان سراسر پرابهام و غیرواقعی هاشمی رفسنجانی دربارهٔ مخالفت حضرت امام(ره) با شعار مرگ بر امریکا و واکنش مردم و مسئولان به این خاطره‌سازی‌ها و سرانجام عقب‌نشینی وی از این گفتار گزاف، بار دیگر شاهدیم صدایی از بیت امام، علیه امام بلند شده است.

گفتار نسنجیده و خارج از چارچوب ادب نعیمه اشراقی (نوه دختری حضرت امام) و منسوب کردن این خاطره‌سازی‌ها به امام راحل، موجی از واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های دلسوزان و خانواده‌های شهدا را برانگیخته است و خانواده شهیدان همت، رستگار، بروجردی، صنیع‌خانی، بذرپاش، کشوری، دستواره، مهدی باکری و بسیاری دیگر از خانواده معظم شهدا این اظهارات شنیع و ناپخته را محکوم کرده‌اند.

در این بین «بی‌موضع بودن» مؤسسه حفظ آثار امام(ره) از همه جالب‌تر است. این مؤسسه ترجیح داده که به جای موضع‌گیری دربارهٔ این داستان‌سرایی‌ها و نسبت دادن آن به امام روح‌الله، سکوت پیشه کند؛ یکی از اعضای مؤسسه حفظ آثار امام، دربارهٔ مطلب انتشار یافته از سوی نعیمه اشراقی که در قالب خاطره‌ای از امام(ره) به خانواده شهدا توهین کرده است، گفته «من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم.» اتخاذ این رویکرد در حالی است مؤسسه حفظ آثار امام در قبال کوچک‌ترین برنامه‌ها و مستندها دربارهٔ حضرت امام(ره) واکنش نشان می‌دهد و شوربختانه دربارهٔ انتساب چنین موضوع خلاف واقعی تنها نظاره‌گر است.

ما خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس به سبب برخوردهای غرض‌ورزانه و سیاسی مؤسسه حفظ آثار امام(ره) که این روزها سعی در دفن افکار و بیانات حضرت امام دارد، امیدی به موضع‌گیری و محکوم کردن این اظهارات از سوی این مؤسسه نداریم و از این رو از قوه قضائیه و مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم که با کسانی که به ساحت امام راحل‌مان خدشه وارد می‌کنند، برخورد کند و راه را برای منسوب کردن خاطره‌های دروغ به ایشان ببندد؛ چه اینکه اگر از ابتدا و زمانی که بعضی اشخاص، حضرت امام(ره) را مخالف شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران معرفی کردند، برخورد لازم صورت می‌گرفت، امروز شاهد چنین اظهارنظر سخیفی نبودیم.

والعاقبه للمتقین»

 

اظهارات خانواده شهدا

اولین واکنش از طرف خانواده های شهدا از سوی  خانواده شهیدانی انجام شد که از حرف های نعیمه اشراقی به خشم امده بودند و نتوانست واکنشی به این حرف های عجیب و توهین آمیز نشان ندهند.

همسر شهید باکری

صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری با اشاره به اظهارات اخیر نعیمه اشراقی و نوشتن خاطره‌ای توهین‌آمیز دربارهٔ خانواده شهدا و منسوب کردن آن به امام خمینی (ره‌) در صفحه فیس بوک اظهار داشت: این خاطره‌سازان کاذب اگرچه به اسم، منسوب به بیت امام (ره) می باشند اما این اشخاص از همان ابتدا در خط امام (ره) و انقلاب اسلامی نبودند.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار می‌رفت کسانی که خود را منتسب به بیت امام (ره) می‌دانند راه ایشان را که همان راه حقیقت است ادامه دهند، اما متأسفانه شاهد جریاناتی خلاف این موضوع هستیم.

فرزند شهید بروجردی

فرزند شهید بروجردی فرمانده سپاه کردستان با انتقاد از تحریف بیانات امام خمینی(ره) توسط رفسنجانی و توهین به امام و خانواده شهدا توسط نعیمه اشراقی گفت: بعضی می‌خواهند با خاطره‌سازی شأن امام را خدشه‌‌دار کنند.

سمیه بروجردی فرزند سردار شهید محمد بروجردی فرمانده سپاه با بیان اینکه خاطره‌سازی‌های که علیه امام در جامعه مطرح می‌شود، توهین به حضرت امام است، گفت: این توهین‌ها که در قالب خاطره مطرح می‌شود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

فرزند شهید همت

فرزند شهید محمدابراهیم همت در واکنش به یک یادداشت توهین‌آمیز از “نعیمه اشراقی” دربارهٔ خانواده‌های شهدا در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک، نوشت: خانم “نعیمه اشراقی” دهان باز کرده و دُرفشانی نمودند. بهتر است اطرافیان ایشان تذکری به ایشان بدهند تا شاید کمی در گفتارشان تغییر صورت گرفته و این حداقل را درک کنند که هر حرفی را نباید زد و حداقل در هر جایی نباید هر حرفی را گفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.