واکنش کاربران خبرآنلاین به تصویر سوگولی ناصرالدین شاه/اگه الان بود،می​شد آنجلینا جولی!

به گزارش خبرآنلاین، انتشار تصویر ثبت شده با عنوان «سوگولی سوگولی های ناصرالدین شاه» در کتاب «گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار» که به همت فاطمه قاضی‌ها، ازسوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، منتشر شده، واکنش متفاوت و متنوع کاربران محترم خبرآنلاین را در پی داشت. از مجموع کامنت های قابل انتشار و غیر تکراری، عده زیادی به عیاشی ناصرالدین شاه و تاسف از حکمرانی چنین فردی بر کشورمان، اختصاص داشت. برای نمونه  کاربری با نام «ایرانی» نوشته است: خدا لعنت کنه ایل و تبار قاجار که مملکت رو به تباهی و نیستی کشوندن خصوصا ناصرالدین شاه هوس باز…

همچنین برخی از کاربران به موشکافی تصویر منتشر شده پرداختند و درباره صاحب عکس و همچنین نوع تصویر ثبت شده اظهار نظر کردند. کاربری این تصویر را فتوشاپی دانسته و کاربر دیگری نیز اینچنین درباره اش نظر داده است: «بابا با دوربین ۱۵ مگا پیکسل عکس نگرفتن که، مطمئن باشید ناصرالدین شاه حداقل در این زمینه کارش درست بوده…»
 

چند کاربر نیز با تعجب یک سوال مشترک را مطرح کرده اند:«اگر این شخص سوگولی سوگولی هاست؛ باقی چه بوده اند؟!» اگرچه برخی هم او را ساده و صمیمی و بدون رنگ و ریا دانسته و صفت «صادق و دوست داشتنی» را برایش برگزیده اند.

بنابراین گزارش، همچنین از جمله بحث های داغ کاربران در خصوص این عکس، مقایسه آن با زنان و دختران امروز کشور است! کاربری نوشته است: «اگر این لوازم آرابشی و عمل های زیبایی نبود هنوز خیلی از زن ها همین قیافه ای بودند» و یا کاربر دیگری «اینم اگه ابروهاشو تتو میکرد، لباشو آمپول میزد، موهاشو شینیون، میشد آنجلیناجولی!! در ضمن علف باید به دهن بزی شیرین بیاد بقیه ش حرفه… ضمنا ایراد از قیافه کسی گرفتن رفتاری ناپسنده، آدما نمیدونند ممکنه بعدها چی به سرشون بیاد!»

 

یک کاربر دیگر نیز در نظری تکمیلی اینچنین ئنوشته است: «من موندم نسل این دخترکان ایرانی ابرو کمان و سیه چشم چه شدند کجا رفتند؟ چرا دیگر نمی بینیم شون.؟ مزید اطلاع دوستانی که فکر کردند ایشان زشت است باید عرض کنم در همه ی ترانه های ایرانی و محلی دختر زیبا دختری سیه چشم و ابرو کمان و سفید رو و چاق بوده است یعنی مردان آن دوران این نوع هیبت را می پسندیدند دخترکان باریک اندام و چشم زاق و مو بور مورد پسند نبوده اند شاید به این خاطر که خیال می کردند مریض احوال اند که رنگ به رخ ندارند و گوشت نمی گیرند و چاق نمی شوند هر چه هست این ذهنبت مربوط به رواج سل دوره ایی در ایران است که وقتی می آمد رنگ از رخ خلایق می برند و لاغر و رنجورشان می کرد.»
 

شاهین دیگر کاربر خبرآنلاین نیز نوشته است: «چقدر گذر زمان روی سلیقه مردم تاثیر داره شایدم ۲۰۰ سال دیگه مردمان اینده همین طور راجب ما صحبت کنن بگن: یعنی این ملکه زیبایی ۲۰۱۲ بوده چه بد سلیقه بودن مردم اون موقعها!!! البته شااااااااید.»

در باقی کامنت های منتشر شده نیز برخی به دفاع از انتخاب ناصرالدین شاه(!) برآمده اند و برخی دیگر نیز با بازخوانی تصویر، به ارائه نظر درباره صاحب عکس پرداخته اند. برای خواندن نظرات کاربران برای این تصویر و بحث کاربران در خصوص نظرات یکدیگر که بسیاری در تایید و یا رد نظرات، اظهارات جالب و گاه بامزه ای را مطرح کرده اند، برای مطالعه کامنت های بیشتر، رای و پاسخ به نظرات،  اینجــــــــــا کلیک کنید.

۶۰۶۰

  دانلود

خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. shahram:

    باسلام به عرض همه کار برانی که ظاهر این زن را مورد نکوهش قرار داده اند برسانم که این زن همان طور که از لقیی که ناصرالدینشاه به او داده (انیس الدوله)بر می آید انیس و مونس شاه بوده ،چنانچه گفته شده زنی مدیر و مدبر و در بسیاری مواردمشاورخوبی هم برای شاه بوده وچنانچه نقل شده زنی خَیّر و نیک خواه بوده و قیافه اش هم مطابق سلایق زمان خود بوده و با توجه به هیچگونه دستکاریهای امروزی بد هم نبوده.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.