واکنش یک مقام نظامی ایران به خبر حمله تازه به پهپاد آمریکایی

این مطلب در تاریخ جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پی ادعای پنتاگون مبنی بر حمله ایران به پهپاد آمریکایی در خلیج فارس گفت: چنانچه هرگونه پرنده بیگانه‌ای بخواهد وارد فضای کشورمان شود نیروهای مسلح ما با آن برخورد خواهند نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازسپاه نیوز، معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوز هوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

در پی ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه جنگنده‌های ایران به سوی یک پهپاد آمریکایی که بر فراز خلیج فارس پرواز داشت شلیک نموده است؛ سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوز هوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

وی تصریح نمود: چنانچه هرگونه پرنده بیگانه‌ای بخواهد وارد فضای کشورمان شود نیروهای مسلح ما با آن برخورد خواهند نمود.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی،  پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام نموده که هفته گذشته دو جنگنده سوخو-۲۵ ایرانی به یک هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی حمله نموده اند.

سی ان ان نیز به نقل از دو ﻣﻘﺎم آﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ اﻋﻼم ﮐﺮد که اﯾﻦ دو ﺟﻨﮕﻨﺪه ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺳﭙﺎه ﭘﺎﺳﺪاران ﺑﻮده اند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده که این پهپاد غیرمسلح بوده و در محدوده هوایی خلیج فارس و در آبهای ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ مورد حمله قرار گرفته است.

پیشتر سی ان ان نیز با اعلام این خبر محدوده پرواز این هواپیمای بدون سر نشین را حریم هوایی کویت اعلام و اظهار داشته بود که پهپاد در ﺣﺎل اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖھﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﺎدی ﺧﻮد ﺑﻮده است.

سی ان ان در گزارش خود در این ارتباط گفت: با وجودی که در این حمله به هواپیمای آمریکایی صدمه ای نرسیده اﻣﺎ این اقدام سبب نگرانی پنتاگون شده است.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.