واگذاری انتخابات به نهادی دیگر ترجمه ادعای تقلب است

عضو جمعیت رهپویان گفت: بحث واگذاری اجرای انتخابات به نهادی به غیر از دولت به گونه ای ترجمه ادعای تقلب است.

 حجت الاسلام علی رضا سلیمی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییر احتمالی قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحث تغییر قانون انتخابات به صورت یک مطالبه تدریجی ازسوی افکار عمومی دارد شکل می گیرد که باید به این مطالبه پاسخ مثبت داده شود.

وی تأکید کرد: می توانیم با تدوین یک قانون جامع برای انتخابات از بسترسازی ها و سوء استفاده ها جلوگیری کنیم

 حجت السلام سلیمی با اشاره به طرح اجرای انتخابات توسط نهادی به غیر از قوه مجریه تصریح کرد: با توجه به اینکه واگذاری انتخابات با یک نهاد دیگر طرح جدیدی است باید با احتیابط در این باره پیش رویم.

عضوجمعیت رهپویان با اشاره به طرح کمیسیون اجرای انتخابات توسط فتنه گران درسال ۸۸ هشدار داد و افزود: مبادا طرح تغییر قانون انتخابات دنباله ایده فتنه گران ۸۸ باشد که از یک بلندگوی جدیدی اعلام شود.وی اظهار داشت: برای طرح تغییر قانون و اجرای انتخابات توسط نهادی به جز دولت باید افراد صاحب نظر با تضارب آراء مسیر نوینی را که امکان سودجویی درآن نباشد را ابداع کنند.

حجت الاسلام سلیمی اذعان داشت: اجرای انتخابات توسط دولت با توجه به بازرسی ها و نظارت های چند لایه ای که در کشور پیش بینی شده است تاکنون هم مانع دخالت و دولت در انتخابات نشده است.

عضو جمعیت رهپویان با بیان اینکه بحث هایی که در مورد تغییر قانون مطبوعات مطرح می شود ترجمه ای از ادعای تقلب در انتخابات است، تشریح کرد: باید دقت شود تا ادعای تقلب را با الفاظ دیگری بیان نکنیم.

وی در ادامه افزود: البته همان هایی که ادعای تقلب درسال ۸۸ داشتند امروزه با یکدیگر برای ورود به انتخابات درحال مسابقه هستند و این نشانگر آن است که ادعای تقلبشان یک امر پوچ و واهی و به طور صرف برای امتیازگیری از نظام بود.

حجت الاسلام سلیمی قانون فعلی انتخابات را مانند پیراهن وصله دار دانست و تصریح کرد: با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی قانون انتخابات در هر دوره یک تبصره و ماده ای به آن اضافه شده بنابراین همسان و یک نواخت نیست و نیازمند آن هستیم تا این قانون یکسان و شفاف شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شکل گیری ساختارهای نظام در شرایط فعلی نیازمند تثبیت شرایط، رشد و پیشرفت کشور و نیازمند افرادی که دارای توانایی های ویژه ای که بتوانند پاسخگوی نیازهای امروز کشور باشند هستیم.

عضو جمعیت رهپویان اذعان داشت: قانون انتخابات باید به نحوی تنظیم شود که حالت دفع داشته باشد نه رفع یعنی به صورتی باشد که کسی جرأت تخلف اندک را حتی در حوزه های انتخابیه نداشته باشد.

وی افزود: باید سازوکارهای جدیدی  ،هم راستا با شرایط فعلی کشور در قانون انتخابات تدوین شود تا چند سال از دغدغه های موجود رهایی یابیم.
سلیمی خاطرنشان کرد: برای تغییر قانون انتخابات با احتیاط اظهار نظر شود و مباحث دریک کارگروه تخصصی و به دور از هیاهوهای خاص رسانه ای مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.