واگذاری بیش از چهار هزار خودرو ویژه معلولان

۱۷اردیبهشت،

واگذاری بیش از چهار هزار خودرو ویژه معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری چهار هزار و ۷۰۰ خودرو مناسب سازی شده ویژه معلولان و جانبازان تحت پوشش سازمان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا،  دکتر یحیی سخنگویی  روز سه شنبه در تشریح عملکرد سال ۹۱ حوزه توانبخشی در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد خودروی مناسب سازی شده خارجی بوده و با معافیت گمرگی ۳۰ میلیون تومان وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه پیگیری این کار از سال ۸۷ متوقف شده بود گفت: از این زمان به بعد با پیگیریهای سازمان بهزیستی ۹۰ هزار نفر از حوزه معلولان برای دریافت این خودروها در پایگاه اینترنتی بهزیستی ثبت نام کرده اند.
سخنگویی افزود: اکنون فهرستی از اشخاص حائز شرایط دریافت این خودروها تکمیل شده و در قالب یک نرم افزار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد، این وزارتخانه ادامه کارهای واگذاری این خودروها را با وزارت بازرگانی انجام خواهد داد.
وی همچنین از مناسب سازی یکهزار و ۳۴۵ واحد مسکونی ویژه معلولان خبر داد و گفت: این درحالی است که تاکنون ۴۳۱ خودرو و تعدادی موتور سیکلت مناسب سازی شده به معلولان تحویل داده شده است.
سخنگویی با بیان اینکه دبیرخانه فعالیت های مناسب سازی به صورت جداگانه از حوزه توانبخشی تشکیل شده است ، گفت: البته در شرایط فعلی چنانچه منازل و خودروهایی نیازمند مناسب سازی باشد ما این کار را در حد توان خود برای رفاه حال معلولان انجام خواهیم داد.
این مقام مسوول در سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تهیه ۱۰ هزار ویلچر در سال قبل برای معلولان افزود: بیشتر این اشخاص متقاضی دریافت ویلچر برقی می باشند اما هزینه تهیه این وسیله از سه میلیون تا ۴۰ میلیون تخمین شده است.
وی تاکید کرد: البته سازمان بهزیستی فقط مبلغ یک میلیون تومان را برای اشخاصی که واجد شرایط تهیه ویلچر برقی باشند اختصاص می دهد.
به گفته وی اعتبارات سازمان بهزیستی محدود بوده و نمی تواند برای تک تک این اشخاص ویلچر برقی تهیه کند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی با اشاره به پرداخت هزینه کاشت حلزون برای یک هزار و ۵۰۰ کودک واجد الشرایط در سال قبل، گفـت: با وجود اینکه اینکه ظرفیت کشوری کاشت حلزون ۵۰۰ عدد است اما توانستیم شرایط کاشت را برای تعداد یک هزار و ۵۰۰ کودک در کشور فراهم کنیم.
وی دربارهٔ صدور معافیت سربازی برای معلولان نیز افزود: مکاتبه هایی را با سازمان نظام وظیفه انجام داده ایم که از این پس در کارت ها، طبقه بندی های تازه معلولان مد نظر قرار گیرد.
سخنگویی در ادامه در ارتباط با شناسایی معلولان نیز گفت: سال قبل توانستیم ۸۰ درصد روستاهای کشور را تحت پوشش قرار دهیم.
وی ادامه داد: بر این اساس، ۳۳۰ هزار معلول تازه را شناسایی کردیم و تصمیم داریم در سال جاری این طرح را در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز اجرایی کنیم.
سخنگویی با اشاره به پرداخت شهریه تحصیلی معلولان، گفت: در سال قبل ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت شهریه دانشجویان اختصاص یافت که توانستیم با آن شهریه تمام دانشجویان تحت پوشش را پرداخت کنیم.
به گفته وی، اعتبارات ما نسبت به سال قبل از آن حدود سه برابر افزایش داشت و همچنین هزینه پرداخت لب تاپ از دیگر خدماتی است که به این اشخاص ارایه می گردد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در توضیح اعطای بن به معلولان نیز تاکید کرد: در سال قبل ۶۰ میلیارد تومان برای پرداخت سه وعده بن به این اشخاص هزینه شد و همچنین طرحی نیز مبنی بر آموزش اشخاص برای ارایه خدمات به معلولان در داخل خانواده صورت گرفت که براساس آن توانستیم در ۱۰ استان به صورت آزمایشی این طرح را اجرایی کنیم.
وی درپایان مهمترین رویکرد حوزه توانبخشی در سازمان بهزیستی را توانمند کردن معلولان بیان کرد و گفت: البته توانمندی فقط در حوزه معیشت و تامین هزینه ها نیست بلکه معلولان باید با اتکا به توانایی و استعدادهای خود، مسیر پیشرفت را هموار کنند.

سه شنبه ۱۷ اردیبهشت   ۱۶:۴۹

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ابراهیم سلبی گندمان:

    لطفا با من تماس بگیرید تا با مدرک بهتون ثابت کنم نه تنها این خبر بلکه بیشتر خبرهای مربوط به دادن امکانات به معلولین که از طرف بهزیستی اعلام میشود دروغ محضه تلفن تماس من ۰۹۳۷۳۲۸۶۶۱۸

  2. ابراهیم سلبی گندمان:

    صد در صد دروغ محضه اگر راست میگن اسم یه نفر از این ۴۰۰۰ رو اعلام کنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.