واگذاری سه معدن طلا به بخش خصوصی

بهای جهانی طلا دوباره ثابت ماند

بینا- معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای سه محدوده معدنی طلا در شهرستان سقز استان کردستان گواهی کشف صادر شده که ذخیره قطعی آن ۱۶ تن و ارزش آن ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.
به گزارش بینا، وجیه اله جعفری به واحد خبر افزود: این سه معدن تا یک ماه آینده از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار می شود و با بهره برداری از این معادن ما شاهد افزایش تولید سالانه طلا در کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تولید کنونی سالانه طلا در کشور دو تا دو و نیم تن است گفت:‌ در برنامه پنجم توسعه باید به تولید پنج تن طلا در سال برسیم که با بهره برداری از این سه معدن جدید و نیز بهره برداری از معدن طلای تکاب در استان آذربایجان غربی و معدن طلای بزمان در استان سیستان و بلوچستان امیدواریم سال آینده به تولید پنج تن طلا برسیم.
جعفری افزود: ذخیره قطعی معدن طلای بزمان در استان سیستان و بلوچستان ۴،۵ تن است و از معدن زرشوران آذربایجان غربی نیز سالانه سه تن طلا پس از فرآوری تولید خواهد شد.
معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت افزود: استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی ، آذرباریجان غربی، کردستان و منطقه مشترک میان استان های اصفهان و مرکزی دارای ذخایر طلا هستند اما فعلا تولید طلا از معادن استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی صورت می گیردکه امیدواریم با بهره برداری از سه محدوده معدنی جدید طلا در استان کردستان و نیز محدوده دیگر در استان مرکزی، این معادن نیز به بخش تولید طلای کشور اضافه شوند.
جعفری همچنین گفت: معدن طلای ساریگونی در استان کردستان آماده سازی و تجهیز و ماشین آلات فرآوری طلا برای آن خریداری شده است که هم اکنون در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.