واگذاری غیرقانونی بیش از یک میلیون هکتار زمین به اشخاص با نفوذ سیاسی

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دست‌های پنهان اشخاصی خاص، سد راه مبارزه با زمین خواری در کشور است چرا که هیچ فردی بدون وابستگی حتی یک وجب زمین را نمی‌تواند تصاحب کند گفت: بیش از یک میلیون هکتار زمین دولتی در کشور به صورت غیرقانونی به اشخاصی خاص و با نفوذ سیاسی واگذار شده است.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد حدود ۳ میلیون هکتار زمین دولتی به متقاضیان واگذار شده است، گفت: از ۳ میلیون هکتار زمین‌های دولتی واگذار شده به متقاضیان و خریداران، بیش از نیمی از آنها به بیمارستان، دانشگاه و یا شهرک‌های صنعتی تبدیل شدند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع زمین خواری در کشور در حال افزایش است، افزود: متاسفانه اگر با دیدی باز و روشن به موضوع زمین خواری نگریسته شود این امر نمایان خواهد شد که بیش از یک میلیون هکتار زمین دولتی در کشور به صورت غیرقانونی به اشخاصی خاص و ویژه واگذار شده است.

وی در مورد این موضوع که تا به حال تا چه میزان با پدیده زمین خواری در کشور برخورد شده است، تصریح کرد: باید این امر را پذیرفت که متاسفانه اشخاصی وجود دارند که با بحث مقابله با زمین خواری در کشور مخالف بوده و برای اجرایی نشدن قانون آن تلاش بسیاری انجام می‌دهند.

یوسفیان ملا با اشاره به وجود دست‌های پنهان در راه مبارزه با زمین خواری به خانه ملت گفت: بدون شک دست‌های پنهان اشخاصی خاص، سد راه مبارزه با زمین خواری در کشور است، چراکه هیچ فردی بدون وابستگی، حتی یک وجب زمین را نمی‌تواند تصاحب کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: متاسفانه دیده شده اشخاصی که تا دیروز در خیابان دست فروشی می‌کردند با کمک اشخاص صاحب نفوذ و قدرت، زمین‌هایی را به صورت غیر قانونی بدست آورده‌ و سودهای کلانی را نیز کسب کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بازار مسکن در رکود و تورم قرار دارد که یکی از دلایل آن کاهش ارزش پول ملی است از این رو اگر ارزش پول ملی تقویت شود، به طور حتم بازار مسکن نیز از این رکود خارج خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.