واگذاری مدیریت داروخانه‌ها در موارد ویژه/ رسیدگی به وضعیت داروخانه‌های اجاره‌ای

۰۸خردادماه،
ممتاز نیوز: رییس کمیسیون ارتقای امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو به تشکیل کمیسیون امور داروخانه‌ها از سال جاری در سازمان غذا و دارو اشاره و از پیگیری وضعیت داروخانه‌ها و تلاش برای بهبود شرایط کاری آنها خبر داد.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفت وگو با ایسنا، با اعلام خبر برگزاری جلسات هفتگی کمیسیون امور داروخانه‌ها در سازمان غذا و دارو به منظور سامان دادن به امور داروخانه‌ها عنوان کرد: در صدد ارتقای خدمات داروسازان در داروخانه‌ها هستیم.

رییس انجمن داروسازان افزود: سال‌های سال است که به داروخانه‌ها بی‌توجهی شده است و با مشکلاتی در خصوص اداره این مراکز روبرو هستیم، از همین رو بازبینی آیین‌نامه‌ داروخانه‌ها در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی داروسازان در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است که البته در حال حاضر مراحل اولیه خود را طی می‌کند و باید پس از تکمیل مراحل کارشناسی به تصویب رییس سازمان غذا و دارو برسد.

مژدهی‌آذر دربارهٔ رسیدگی به تخلفات داروخانه‌های اجاره‌ای نیز توضیح داد: معتقدیم اگر در این کمیسیون به درستی عمل شود، بسیاری از مشکلات از جمله روند اداره داروخانه‌های اجاره‌ای نیز حل خواهد شد.

رییس کمیسیون ارتقای امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو به مشکلات مربوط به داروسازان کهنسال یا زنان داروسازی که قادر به اداره داروخانه‌های خود نیستند نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه برنامه تازه، برای این‌گونه از اشخاص که معیشتشان از طریق داروخانه‌ها تامین می‌شود، چاره‌ای بیندیشیم. به عنوان مثال مدیریت داروخانه به یک داروساز دیگر واگذار شود البته هنوز به راهکار نهایی دست نیافته‌ایم.

مژدهی‌آذر در پایان اضافه کرد: البته مفاد این کمیسیون ضمانت اجرایی ندارد، بلکه نظرات خود را به مجموعه مدیریتی سازمان انتقال می‌دهد و به نوعی بازوی مشورتی سازمان غذا و دارو است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.