واگذاری مدیریت واحدهای شهرک‌های صنعتی به اعضا

۲۴م اسفند ،

یک فعال بخش صنعت در شهرک صنعتی زنجان گفت: واگذاری مدیریت واحدهای شهرک‎های صنعتی به اعضای هر شهرک سبب می‌شود تا همه مدیران واحدها در جریان هزینه‌های شهرک قرار گیرند.

حمیدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زنجان، اظهار کرد: وقتی که اعضای شهرک در امور مربوط به آن دخیل باشند دلسوزانه‎تر امور مربوط به شهرک را پیگیری خواهند کرد که این امر در رونق آن بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: واگذاری مدیریت واحدهای مختلف در شهرک‌های صنعتی به اعضای هر شهرک که به صورت هیات امنایی و با انتخاب خود اعضا اداره می‌شود، سبب می‌شود تا مدیران همه واحدها در جریان هزینه‌های شهرک قرار گرفته و نیز درآمدهای شهرک صرف خود واحدهای آن شود.

رییس هیئت امنای شهرک صنعتی نوآوران ۲ در زنجان، خاطرنشان کرد: این شهرک یک شهرک تازه‌تأسیس می‌باشد و با توجه به این امر در حال انجام تغییر و تحولات است که تاکنون ۱۶۰ واحد واگذار شده و ۳۰ واحد در حال بهره‌برداری است. همچنین ۶۰ واحد در حال اسکلت‌بندی و دیوارکشی بوده و بخشی هم در حال تخصیص زمین است.

سمیعی با تأکید بر اینکه این شهرک نوپا است، تصریح کرد: تلاش داریم تا یک واحد پاک داشته باشیم و همه واحدها سعی در راه‌اندازی سیستم فاضلاب جهت دفع اصولی پس‌آب‎ها را دارند و به سبب نوپا بودن اصول مهندسی روز نیز در آن به خوبی رعایت می‌شود.

این فعال عرصه صنعت با بیان اینکه نقدینگی عمده‎ترین مشکل صنعت ایران است، خاطرنشان کرد: قطعاً ما نیز از این مسئله دور نیستیم و برای اینکه در این بخش به ویژه فعالان عرصه در بخش‎های خصوصی عملکرد خوبی داشته باشند باید حمایت‎های جدی در این عرصه از فعالیت اقتصادی کشور صورت گیرد.

سمیعی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیشنهاد‎ای بسیار راهگشا بود، ولی متأسفانه در سطوح پایین این پیشنهاد در حد شعار باقی ماند، زیرا همچنان شاهد اخذ وثیقه‌های سنگین برای اخذ وام جهت آغاز فعالیت صنعتی هستیم و همین وام نیز با درصد بالایی بازپس گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: تحریم‎های اخیر و تفاوت نرخ‌ها به ویژه در سال‌جاری سختی مضاعفی را بر فعالان صنعت به ویژه در بخش خصوصی تحمیل کرد.

گفتنی است، تاکنون مدیریت پنج شهرک صنعتی در استان زنجان به اعضای واحدها واگذار شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.