واگذاری کتابخانه تخصصی شهرداری به کتابخانه شهید باهنر

شهردار منطقه یک گفت: کتابخانه تخصصی شهر سازی و معماری شهرداری به کتابخانه شهید باهنر و با دو برابر فضای قبلی واگذار و کتابخانه معماری به مکانی در دارآباد منتقل شد.

مجتبی یزدانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور احیا و فضا سازی در اطراف بناهای تاریخی و قدیمی شمال تهران و جذب گردشگران و دوستداران فرهنگ سینما به بازدید از موزه سینما با جابه جایی کتابخانه شهید باهنر، خیابان ولی عصر (عج) تا موزه سینما پیاده راه فرهنگی شد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه پیش شروع شده و تا هفته آینده ادامه دارد و در بحث جا به جایی مکان اعتباری هزینه نشده است زیرا از املاک در اختیار خودمان استفاده شده است.
یزدانی تصریح کرد: خانه پروفسور حسابی با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تبدیل به موزه شده است، ملک استاد انتظامی با هزینه ای ۳ میلیارد تومانی به موزه تبدیل شده است و ملک نیما یوشیج که در حال تبدیل شدن به خانه فرهنگ است با هزینه ای ۳ میلیارد تومانی از کارهای فرهنگی انجام شده دیگر است.
وی گفت: کتابخانه شهید با هنر ( باغ فردوس) به دلیل موقعیت مکانی که در حد فاصل ضلع ورودی موزه سینما و خیابان ولی عصر (عج) قرار داشت و مانع دید وسیع این مکان فرهنگی و تاریخی از خیابان مذکور می شد به مکان دیگری منتقل شد.
یزدانی افزود: در حال حاضر با تخریب این کتابخانه فضایی به مساحت ۹۵۰ متر مربع آزادسازی شده که با اجرای آبنمایی برگرفته از طرح باغ فین کاشان و هم چنین فضا سازی مناسب به صورت پیاده راه ویژه استفاده شهروندان و بازدید کنندگان ساختمان تاریخی و فرهنگی موزه سینما قرار می گیرد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.