واگذاری ۹۰۰ هکتار زمین‌ های بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بیش از ۹۰۰ هکتار از زمین‌های بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

واگذاری ۹۰۰ هکتار زمین‌ های بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ممتاز نیوز، عملیات اجرایی احداث این واحدها امروز یکشنبه در ۴۷ هکتار زمینی که توسط بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه به صورت رایگان واگذار شده با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

پرویز فتاح در این مراسم با بیان اینکه ۹۰۰ هکتار زمین بنیاد مستضعفان در کشور برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: واگذاری این زمین‌ها با اذن مقام معظم رهبری به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این زمین‌ها هیچ‌گونه معارضی ندارد، افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه بنیاد مستضعفان ۴۷ هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی قرار داده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه کلنگ‌زنی این طرح انجام شده و هم‌اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه تمام امکانات آموزشی، فرهنگی، خدماتی و… توسط شهرداری و بنیاد مسکن و شهرسازی دیده شده است.

فتاح با اشاره به اینکه این زمین از زمین‌های خوب بنیاد مستضعفان در کرمانشاه است که دسترسی همه امکانات لازم را دارد، گفت: زیرساخت‌های احداث این واحدها در شهرک دولت آباد کرمانشاه آماده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون مصوب مجلس تمام خدمات زیرساختی از جمله گاز، آب و برق باید برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها تأمین شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به جزئیات این پروژه، خاطر نشان کرد: این پروژه شامل ساخت ۳۰۰ بلوک در ۶ طبقه است که پنج طبقه آن مسکونی و یک طبقه پارکینگ خواهد بود.

فتاح با تاکید بر اینکه باید اولین بلوک‌های این پروژه هرچه زودتر ساخته شود، اضافه کرد: هم اکنون پی ۱۰۰ واحد مسکونی پروژه احداث ۶ هزار واحد مسکونی شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه شروع شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه ۴۰ هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: میانگین مساحت هر واحد مسکونی احداث شده در این پروژه ۷۸ متر مربع خواهد بود.

فتاح عملیات خاکی این ۴۷ هکتار زمین به پایان رسیده و حتی برای راحتی دسترسی مردم شهرک دولت آباد جاده نیز در این زمین زده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همین امروز چند زمین دیگر متعلق به بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه بررسی می‌شود و اگر از نظر کارشناسی مناسب تشخیص داده شد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت رایگان به راه و شهرسازی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن پشتیبانی محکمی دارد، ابراز امیدواری کرد: با اراده‌ای که در دولت انقلابی سیزدهم شکل گرفته و مجلس نیز پای کار است، این طرح با موفقیت در برآورد زمانی تعیین شده به سرانجام خواهد رسید.

گفتنی است؛ برآورد زمانی برای اجرای طرح ملی مسکن چهار سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.