واگذاری ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر دانشجویی/ افزایش تعداد سفرهای زیارتی دانشجویان

اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰۰۰ واحد مسکن مهر دانشجوی آماده تحویل به دانشجویان در شهرهای مختلف کشور است.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛غلامرضا خواجه سروی فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت: یکی از اتفاقاتی که در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاد این بود که متصدی برای امور فرهنگی مشخص شد چنانچه تا قبل از آن این معاونت متصدی نداشت.چنانچه در ۷۰ دانشگاه دولتی معاونت فرهنگی مستقل شکل گرفته است.

 وی در خصوص بحث بودجه و پشتیبانی اظهار داشت: از لحاظ منابع انسانی تلاش های بسیاری در طول این سالها شکل گرفته چنانچه در دانشگاه ها ردیف مشخصی برای امور فرهنگی شکل گرفته که قبل از آن وجود نداشت.

همچنین مجلس شورای اسلامی و دولت نیز یک بودجه کمکی برای موسسات آموزشی دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته شد که هر چند بودجه سال ۹۱ یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان محقق نشد.
اما امسال بودجه ای که در اختیار ستاد مجلس تصویب کرده به ۳۰ میلیارد تومان یعنی ۵ برابر رسیده است.

خواجه سروی در ادامه در خصوص تربیت نیروی انسانی تصریح کرد: فعالیت های خوبی در این امر صورت گرفته چنانچه نیروهای انسانی تازهی به کار گرفته شد و بعد از ۲ سال با ۱۲ مولفه سند تحول فرهنگی اجتماعی آموزش عالی نیز به دانشگاه ها توسط وزیر علوم ابلاغ شد و بر اساس این برنامه دانشگاه ها یک تقویم یکساله که تقویم ۵ ساله فرهنگی و برنامه فرهنگی ۲۰ ساله بلند مدت در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در این چند ساله تعداد مسافرت های فرهنگی و سفرهای زیارتی نیز افزایش داشته است و توجه ویژه ای به مسجد در دانشگاه ها شده است چنانچه تعداد سفرهای زیارتی حج عمره دانشجویی در سال ۹۱ به ۲۶ هزار مورد و سفرهای عتبات عالیات در سال ۹۱ به ۱۷ هزار مورد رسیده است.

خواجه سروی اظهار داشت: در این چند ساله شاهد افزایش تعداد انجمن های علوم دانشگاهی و کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه ها و تشکل های اسلامی دانشجویی بوده ایم که البته در خصوص فعالیت های سیاسی دانشگاهها نیز همان طور که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بوده ایم فعالیت های خوب شکل گرفته و حتی ۲ هزار کرسی آزاد اندیشی تاکنون برگزار شده است.
وی به مسکن مهر دانشجویی اشاره کرد و گفت: هزار واحد مسکن مهر دانشجویی آماده تحویل به دانشجویان در شهرهای پردیس – هشتگرد ( اندیشه) – گلبهار ( خراسان و مجلسی اصفهان آماده تحویل به دانشجویان است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.