واگرایی و وادادگی در سیاست‌های دولت دهم/نقدهای موجود را در خفا اطلاع دهیم

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

وزیر امور خارجه دولت نهم محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از برخی سیاست‌های دولت گفت: متأسفانه در برخی موارد نوعی واگرایی و یا وادادگی را ملاحظه نمودیم که البته در بسیاری از موارد مورد تذکر دلسوزان نظام قرار گرفت و اصلاح شد.

منوچهر متکی وزیر امورخارجه دولت نهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، گفت: گام اول در عمل به فرامین ایشان عدم ورود سریعهنگام به انتخابات سال ۹۲ است.

وی با بیان این مطلب که ورود سریعهنگام به انتخابات سال ۹۲ مسائل اساسی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، افزود: گام بعدی در جهتی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل به آموزه اسلامی، فرهنگی و اعتقادی کشور است و یا اینکه اقدامات مثبت را به صورت علنی مطرح کنیم و نقدهای موجود را در خفا اطلاع دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی دولت نهم همچنین اظهار داشت: مسئولین باید از هر اختلافی که سبب ناراحتی مردم و رهبری می‌شود خودداری ورزند و بهترین تدابیر و فرمول‌ها را برای عبور از شرایط بحرانی به کار گیرند.

متکی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه دنیا در پیچ تاریخی قرار گرفته است، تصریح نمود: قطعا نمی توان در پیچ به همان شکلی رانندگی کنیم که در اتوبان رانندگی می کنیم.

وی در ادامه درباره نقاط ضعف و قوت ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، گفت: نقاط قوت دولت نهم بارها و بارها از زبان مقام معظم رهبری اعلام شده و به نظر من دولت احمدی نژاد گام‌های خوبی را برداشته است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته، اما در برخی از سیاست‌هایش باید تجدید نظر می‌شد.
 
وی در عین حال با انتقاد از برخی سیاست‌های انفعالی دولت دهم، گفت: متأسفانه در برخی موارد نوعی واگرایی و یا وادادگی را ملاحظه نمودیم که البته در بسیاری از موارد مورد تذکر دلسوزان نظام قرار گرفت و اصلاح شد.

متکی موفقیت در طرح‌های کارکردی، اجرایی و عملیاتی را از ویژگی‌های مثبت دولت‌های نهم و دهم دانست و خاطرنشان نمود: به نظر من دولت نهم احمدی نژاد توفیقات بیشتری را در سیاست‌خارجی‌اش نسبت به دولت دهم داشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.