وبگردی خطر بروز مشکلات روحی را تا سه برابر افزایش می دهد

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: وبگردی و کم خوابی شبانه ، خطر بروز  بیماری های روحی را سه برابر می کند. بی‌خوابی‌های مرتبط با وب‌ گردی و پشت کامپیوتر نشینی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی را در نوجوانان و جوانان به شدت افزایش دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، پژوهشگران می گویند بی خوابی به هر سببی که باشد، به طرز فوق العاده ای به سلامتی، فعالیت و ایمنی انسان آسیب می رساند.

محققان دانشگاه سیدنی و موسسه تحقیقات مغز و ذهن استرالیا پی بردند کم خوابی نوجوانان به سبب وبگردی می تواند منجر به بروز مشکلات روحی در دوران بزرگسالی شود.

این دانشمندان با آزمایش بر روی ۲۰ هزار جوان بین سنین ۱۷ تا ۲۴ سال نشان دادند کسانی که خواب شبانه کمتر از ۵ ساعت دارند در میان سالی و کهنسالی سه برابر بیشتر از کسانی که خواب منظم دارند با مشکلات روحی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

دکتر ادوارد برنشتاین، استاد دانشگاه سیدنی گفت:” اختلالات خواب تاثیر شگرفی بر افزایش ابتلا به افسردگی و اضطراب دارند. بسیاری از بیماران جوان تا ۲ ساعت پس از نیمه شب آنلاین می باشند در حالی که بسیاری از آنها باید ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شوند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.