وتوی سلامت با کاهش تعرفه پزشکی

شنبه ۲۴ تیر – ۰۴:۳۴:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه تغییر و کاهش تعرفه پزشکی برخلاف توصیه کارشناسان عادلانه نیست٬ گفت: دولت در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات نظام سلامت نباغید اقدام به کاهش تعرفه کند٬ از این‌رو باید نظر کارشناسان تن دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مراد هاشم‌زهی با اشاره به اعلام تعرفه ۲۰ درصدی حوزه درمان از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ تصریح کرد: به‌طور حتم افزایش زیاد تعرفه پزشکی موجب تشدید فشار بر مردم می‌شود از این‌رو نمی‌توان موافق افزایش بدون پشتوانه بود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه بیمه‌ها باید سهم بیشتری از تعرفه‌های پزشکی را پرداخت کنند٬ افزود: در صورتی که بیمه‌ها به تعهدات خود عمل کنند می‌توان به افزایش واقعی تعرفه‌ها فکر کرد.
وی با اعلام اینکه پایین بودن تعرفه پزشکی به ضرر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است٬ گفت: متأسفانه هم‌اکنون این‌گونه مراکز قادر به پرداخت هزینه‌ها خود نیستند٬ از این‌رو تعرفه‌ها باید به‌گونه باشد که بیمارستان‌ها در آینده ضربه نخوردند.
این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: در صورتی که تعرفه‌های پزشکی تا میزان تورم افزایش پیدا نکند٬ فاصله بین بخش خصوصی و بخش دولتی افزایش چشمگیری می‌یابد.
هاشم‌زهی با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه تعرفه‌های پزشکی٬ یاد‌آور شد: متأسفانه تاکنون همراهی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر برای حمایت و شکوفایی بخش درمان صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر افزایش معقولانه تعرفه پزشکی با توجه به نوع تعامل سازمان‌های بیمه‌گر و مسئولان بهداشت و درمان٬ گفت: بیمه‌ها باید هر چه سریع‌تر سهم خودشان را از حوزه درمان پرداخت کنند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس٬ در واکنش به شایعه‌های مطرح شده مبنی‌بر مخالفت هیأت دولت با افزایش ۲۰ درصدی تعرفه پزشکی٬ افزود: هم‌اکنون حق ویزیت و تعرفه پزشکی کشور در قیاس با دیگر کشورها خیلی کمتر است که این موضوع آسیب‌های زیادی را برای حوزه درمان به‌دنبال دارد.
این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: متأسفانه دولت‌های گذشته تا کنون حمایت کمی از حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند٬ به‌‌طور مثال در سال قبل برخلاف توصیه کارشناسان٬ تعرفه پزشکی از سوی دولت کاهش پیدا کرد و به ۹ درصد رسید.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه تغییر و کاهش تعرفه پزشکی برخلاف توصیه کارشناسان عادلانه نیست٬ تصریح کرد: دولت در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات نظام سلامت نباید اقدام به کاهش تعرفه کند٬ از این‌رو باید به نظر کارشناسان تن دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۶۳۴۳۰۸۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.