وجود ابهامات در مصوبه شورای رقابت

۲۴م اسفند ،

وجود ابهامات در مصوبه شورای رقابت

علت عدم اجرای این مصوبه

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه دستورالعمل اخیر شورای رقابت در خصوص قیمت خودور گفت: این دستورالعمل قابلیت اجرایی ندارد.

به نقل ازممتازنیوز، داود میرخانی رشتی با بیان این مطلب افزود: دستورالعمل شورای رقابت دارای ابهاماتی است و امکان اجرای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۲ اشکال اساسی در این مصوبه موقت وجود دارد افزود: در این دستورالعمل گفته شده قیمت‌ها براساس نرخ قبل شهریور محاسبه شده در حالیکه این همان قیمت‌های اسفند ۹۰ است که بر اساس  نرخ ارز مرجع تعیین شده است.

میرخانی تصریح کرد: اجرای این قیمت‌ها در ۶ ماهه اول سال ۹۱ منجر به ضرر ۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومانی خودروسازان شد و ادامه اجرای آن به صنعت خودرو آسیب جدی وارد می‌سازد.

مشاور انجمن خودروسازان در خصوص اشکال بعدی این دستورالعمل اظهار داشت: همچنین در این مصوبه گفته شده تورم بخش شش ماهه دوم امسال به قیمت‌ها اضافه شود در حالیکه اگر قرار باشد قیمت پایه، نرخ خودرو در سال ۹۰ باشد باید تورم یک ساله را بهاین قیمت‌ها اضافه کرد و چند برابر شدن قیمت ارز و مواد اولیه طی یک سال قبل را در نظر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: از شورای رقابت درخواست داریم تا مدارک کافی انجمن خودروسازان را دریافت و بررسی کند تا تصمیماتی که گرفته می‌شود براساس اطلاعات صحیح صورت گیرد.

چهارشنبه ۲۳ اسفند   ۱۶:۴۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.