وجود ۱۷میلیارد سیاره شبه زمین در کهکشان راه‌شیری

۱۹م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران داده های جمع آوری شده تلسکوپ فضایی کپلر ناسا را بررسی و اعلام کردند: حدود ۱۷ درصد ستاره ها در کهکشان ما در مدار نزدیک به خود دارای یک سیاره به اندازه زمین می باشند.

این میزان معادل ۱۷ میلیارد سیاره است چرا که حدود ۱۰۰ میلیون ستاره در کهکشان راه شیری وجود دارد.

“فرانکو فرسین” از مرکز اخترفیزیک هاروارد- اسمیت سونیان دیشب – دوشنبه – در نشست انجمن اخترفیزیک آمریکا با ارائه نتایج این تحقیقات گفت: این نوع اجرام سنگی در همه جا می باشند.

تلسکوپ فضایی کپلر که در ششم مارس ۲۰۰۹ به فضا پرتاب شد، به طور همزمان بیش از ۱۵۶ هزار ستاره را رصد می کند و با جستجوی نقاط تاریک در نور ستاره ها سیاره ها را می جوید.

ناسا دیروز اعلام کرد از زمان انتشار یافتن آخرین فهرست کپلر در فوریه ۲۰۱۲، تعداد نامزدهای سیاره ای  که در داده های کپلر وجود دارد به ۲۰ درصد افزایش یافته است. این تعداد اکنون به دو هزار و ۷۴۰ سیاره بالقوه رسیده که به دور دو هزار و ۳۶ خورشید می گردند.

بر اساس اعلام ناسا از آن زمان تا کنون، بیش از یکصد نامزد به عنوان سیاره تایید شده اند.

کشف هرگونه سیاره شبه زمین در هر جای کائنات آغازگر مرحله بعدی تحقیقات برای جستجوی ردی از اکسیژن و بخار آب در اتمسفر آنها خواهد بود. این هدف پروژه بعدی ناسا است.

این پژوهش بر اساس شبیه سازی فعالیت های تلسکوپ کپلر صورت گرفته و نتایج آن در نشریه The Astrophysical Journalمنتشر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.