وجود ۲۵ هزار پایگاه قرآنی در مدارس با فعالیت ۳۵ هزار فرهنگی

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد؛

خبرگزاری پانا: مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی از وجود ۲۵ هزار پایگاه قرآنی برای دانش آموزان در مدارس کشور با فعالیت ۳۵ هزار فرهنگی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در نشست خبری همایش افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات درس هایی از قرآن و اختتامیه بیستمین دوره این مسابقات، با اشاره به اهانت های اخیر دشمنان اسلام به پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: قرآن و اهل بیت هر دو مایه قیام، قوام، پایداری، آزادی و پیشرفت ملت ها و امت ها هستند؛به همین واسطه ما می توانیم بفهمیم که چرا دشمنان قرآن را سوزاندند و به پیامبر (ص) اهانت کردند، زیرا اهانت کردن به این دو کار منطقی نیست.

وی افزود: دشمنان ما فکر می کنند با این کارها می توانند به ریشه اسلام تیشه بزنند اما تاریخ نشان داده هر چه مخالفت و معاندت با اسلام بیشتر بوده پیشرفت اسلام بهتر بوده است.

موحدی نژاد ادامه داد: از زمانی که قرآن را سوزاندند در کشورهای غربی خرید قرآن بیشتر شد و از زمان اهانت به پیامبر گرایش مردم به اطلاع یافتن از اسلام بیشتر شده است.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی به سهم خود این حرکت ها را محکوم کرده و به متولیان این حرکت ها می گوید که اگر ادعاهای شما در بوق و کرنا پیچیده این راه و رسم درستی نیست.

کلیاتی از فعالیت های بیست و یک ساله موسسه ترویج فرهنگ قرآنی

وی با اشاره به فلسفه تأسیس و راه اندازی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: از سال ۱۳۷۱ جمعی از فرهنگیان دور هم جمع شدیم تا نسل جوان را با معارف قرآن آشنا کنیم.عمل به قرآن مقدمه از فهم قرآن است لذا ما مفاهیم، معارف و تصویر قرآن را اصل قرار دادیم تا آن را برای نسل جوان ترویج کنیم.

موحدی نژاد تصریح کرد: در آن زمان طرح هایی ارائه شد اما ما امکانات کافی نداشتیم. تا اینکه تصمیم گرفتیم برنامه درس هایی از قرآن آقای قرائتی را تبدیل به کلاس میلیونی برای دانش آموزان کنیم. ما این کار را با منطقه ۱۲ آموزش و پرورش تهران شروع کردیم به این صورت که سوالاتی از متن برنامه درس هایی از قرآن تهیه کردیم و به دانش آموزان دادیم و این سوالات در روز چهارشنبه در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت و در روز پنج شنبه دانش آموزان برنامه درس هایی از قرآن را مشاهده کردند و پاسخ سوالات را روز شنبه به مدرسه تحویل می دادند.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناس قرآن در آموزش و پرورش پاسخ های دانش آموزان را بررسی و تصحیح می کرد و دانش آموزان برتر در روز سه شنبه در برنامه صبحگاه مدرسه جایزه خود را دریافت می کردند. این برنامه از منطقه ۱۲ به مناطق دیگر و سپس به استان ها و تمام کشور ترویج پیدا کرد. در حال حاضر در ۲۵ هزار مدرسه پایگاه داریم. حدود ۳۵ هزار نفر آموزش و پرورشی به صورت داوطلبانه بدون دستمزد در سراسر ایران این کار را انجام می دهند.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.