وحشت اسپانیا از پیدا شدن گروه «ببرهای آرکان» +عکس

۲۱ آبان ،

پلیس چندی پیش نیز در نزدیکی منطقه آلیکانته در والنسیا (شرق اسپانیا) ولادیمیر میلیساولویچ یکی از عاملان فراری و متهم در قتل جینجیچ را بازداشت کرده بود.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، علی رغم تبلیغات و وعده هایی که کشورهای اروپایی درباره جلوگیری از نفوذ باندهای مافیا و فعالیت آنها در این منطقه، به مردم می دهند، هر از گاهی خبری از اقدامات و گسترش نفوذ این گروهها منتشر می گردد و در تازهترین این اتفاقات، یک شبکه مواد مخدر که مظنون به تامین مالی یک سازمان مافیایی صرب است، شناسایی و منهدم شده است.

این گروه، متهم به تامین مالی یک فرقه خطرناک موسوم به «باند زمون » است که به قتل زوران جینجیچ اول وزیر صربستان در سال ۲۰۰۳ متهم است. بر اساس اطلاعات انتشار یافته، این سازمان هزینه باند زمون را با تولید ماری جوانا در سه مزرعه در جزایر قناری اسپانیا تامین می کردند.

در طول این عملیات، ۲۵ تن بازداشت شدند. ۱۷ تن از این اشخاص در استان لاس پالماس و ۸ تن در استان آلیکانته اسپانیا بازداشت شدند.

پلیس چندی پیش نیز در نزدیکی منطقه آلیکانته در والنسیا (شرق اسپانیا) ولادیمیر میلیساولویچ یکی از عاملان فراری و متهم در قتل جینجیچ را بازداشت کرده بود. این فرد به جرم شرکت در این قتل در کشورش به ۳۵ سال زندان محکوم شده بود.

پلیس اسپانیا همچنین لوکا بویوویچ رئیس باند مافیایی صرب زمون را که اعضای گروه های شبه نظامی موسوم به ببرهای آرکان تشکیل داده بودند بازداشت کرده است. ببرهای آرکان در طول جنگ یوگسلاوی سابق فعال بودند و اقدامات مافیایی و چریکی مختلفی را انجام می دانند و باقی ماندن بقایای این گروه، سبب ترس مسئولان امنیتی و پلیسی اسپانیا شده است.

میلیسا ولویچ به همراه چهار فراری دیگر که به طور غیابی در قتل جیجیچ اول وزیر اصلاح گرای طرفدار غرب صربستان محکوم شده بودند ،تحت پیگرد اینترپل قرار داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.