وحشت انگلیس از افزایش ناگهانی قیمت نفت در سایه تحریم ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی “استاندارد” در مطلبی نوشت : بر اساس اطلاعات دیپلماتهای انگلیسی، لندن  تلاش می کند تا طرح ممنوعیت بیمه برای کشتی های حامل نفت ایران را به تعویق بیندازد.

روز گذشته یک دیپلمات انگلیسی که خواست نامش فاش نشود از تلاش لندن در اتحادیه اروپا به منظور به تاخیر انداختن شش ماهه این طرح که در قالب تحریمهای نفتی جدید اروپا علیه ایران اجرایی می شود خبر داد.این نگرانی در انگلیس وجود دارد که چنین اقدامی به بالا رفتن ناگهانی قیمت نفت منجر شود.

به ویژه، تحریمهای نفتی جدید اروپا علیه ایران شرکتهای بیمه انگلیس را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که این کشور بخش اعظمی از بازار بیمه های کشتیرانی را در دست دارد.

طرح ممنوعیت بیمه کشتی های حامل نفت ایران در قالب تحریمهای جدید نفتی اروپا علیه این کشور است که قرار است از اول جولای اجرایی شود. ایران بخش زیادی از ۲٫۲ میلیون بشکه نفت تولیدی خود در روز را به هند، چین، ژاپن و کره جنوبی صادر می کند.

به گفته دیپلماتهای غربی، به خصوص در ژاپن و کره جنوبی مخالفت زیادی با طرح ممنوعیت بیمه کشتی های حامل نفت ایران به وجود آمده است.چنین اقدامی می تواند منجر به این مسئله شود که این کشورها نیازهای نفتی خود در بازار را از جاهای دیگری تامین کنند و این امر می تواند به بالا رفتن قیمت نفت منجر شود.

دیپلماتهای غربی اعلام کردند هنوز حمایت وسیعی درباره این درخواست انگلیس در اروپا وجود ندارد و مشخص نیست که چه موقع این مسئله در اتحادیه اروپا به بحث گذاشته می شود. نشستی که قرار بود در اواسط ماه می با موضوع تحریم نفتی اروپا علیه ایران برگزار شود بدون تعیین تاریخ دیگری برای برگزاری آن به تاخیر افتاد. 
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.