وحیدی: امروز اقتصاد مهم ترین مساله کشور است

وزیر کشور کمک به پیشبرد و تحقق سیاست های اقتصادی کشور در استان ها را مهم ترین ماموریت معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برشمرد.

وحیدی: امروز اقتصاد مهم ترین مساله کشور است

به گزارش ممتاز نیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در آیین تکریم  بابک دین پرست  معاون اقتصادی سابق و معارفه محسن کوشش تبار سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه؛ امروز، اقتصاد، اولویت اصلی کشور است؛ گفت: برادرم آقای دین پرست در طول مدت پنج و نیم سال، اقدامات و کارهای ارزنده ای در مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور انجام داده اند که از تلاش های ایشان در طی این مدت تشکر می کنم.

 وحیدی با بیان اینکه در همین مدت اخیر هم از نزدیک شاهد پیگیری ها و جدیت وی در پیشبرد برنامه های وزارت کشور بوده ام؛ تصریح کرد: تغییرات بخشی از واقعیت سیستم مدیریتی است و ازاین پس در این حوزه، در خدمت آقای کوشش تبار هستیم که از سابقه خدمت بیش از دو دهه ای در مجموعه وزارت کشور برخوردار و صاحب دانش اقتصادی است، و ان شاا… ماموریت های اقتصادی وزارت کشور با قدرت و قوت بالا ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود؛ گفت: معاونت اقتصادی با ابتکار و خلاقیت آقای دکتر رحمانی فضلی تشکیل شد که به واقع اقدام لازم و مفیدی بود و به سهم خود از ایشان در تشکیل این معاونت تشکر می کنم.

وی در ادامه گفت: امروز اقتصاد مهم ترین مساله کشور است و وزارت کشور، به عنوان دستگاه حاکمیتی و میان دار، می تواند در این زمینه ایفای نقش نماید.

وحیدی در این خصوص گفت: باید با اولویت بندی موضوعات،  نظیر مساله اشتغال، تنظیم بازار و جذب سرمایه گذاری به فعالیت و تلاش در این عرصه بپردازیم.

وزیر کشور با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت کشور باید پیشران و پیشرو حرکت استان ها در مسائل اقتصادی کشور باشد؛ گفت: هماهنگ سازی و کمک به اجرای درست و بهنگام سیاست های اقتصادی در استان ها باید از سوی این معاونت انجام شود.

وی اضافه کرد: معاونت اقتصادی باید در ارتباط و تعامل مستمر و دائم با استانداران باشد و به تحقق سیاست های کلان اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه یکی از مکانیسم های در دسترس برای حل مشکلات اقتصادی و حرکت رو به جلو در این عرصه؛ تعامل نزدیک با فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی است، گفت: به تجربه دیده شده که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی راهکارهای عملیاتی تری در حل مسائل اقتصادی دارند و برای همین باید تعامل و ارتباط با این حوزه ها تقویت شود.

اهمیت تشکیل صندوق سرمایه گذاری در استان ها از دیگر محورهای مورد اشاره  وحیدی در نشست امروز بود : بسیاری از سرمایه گذاران تمایل خوبی نسبت به سرمایه گذاری در استان ها و حتی شهرستان محل تولد و زندگی شان دارند و باید در این راستا معاونت اقتصادی استانداری ها با کمک استاندار نسبت به شناسایی این بخش از افراد و جلب سرمایه گذاری اقدام کنند.

وزیرکشور همچنین با تأکید بر ضرورت حذف واسطه ها از چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این عرصه معاونت اقتصادی استانداری های سراسر کشور بایستی با فعال کردن دستگاه های مسئول در این زمینه، و با نظارت قوی و به موقع اجازه مانور به واسطه ها در گران تر کردن کالاها و مایحتاج ضروری مردم ندهند.

سالم سازی نظام توزیع از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص خاطر نشان کرد: ظرفیت های تولیدی کشور باید با حداکثر ممکن فعال شوند و در مرحله بعد، توزیع این منابع و امکانات باید در استان های کشور به نحو مناسبی صورت گیرد.

وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: تیم خوبی در مجموعه معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با توجه به مراتب تخصص مرتبط با حوزه اقتصاد حضور دارد و امید داریم این تیم با انسجام و هماهنگی به پیشبرد سیاست های اقتصادی کشور در استان ها کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.