وخیم شدن شرایط جسمانی تیموشنکو پس از دو هفته اعتصاب غذا

۲۷ آبان ،

afp1-24.jpeg

پزشکان نخست وزیر سابق اوکراین اعلام کردند، در پی دو هفته اعتصاب غذا، بیماری وی تشدید شده و به حدی ضعیف شده که نمی‌تواند به صورت کامل درمان شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین با وجود تشدید بیماری‌اش متعهد شده تا به اعتراض خود علیه تقلب در انتخابات پارلمانی ماه قبل که حزب مناطق ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری این کشور پیروز شده، ادامه دهد.

در بیانیه‌ای مکتوب که از سوی یوگینا تیموشنکو، دختر نخست وزیر سابق اوکراین برای رسانه‌ها خوانده شد، آمده است که وی به مبارزه با فساد رژیم یانوکوویچ در هر شرایطی ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد که من به هدفی که از وقت آغاز اعتصاب غذا داشتم، دست یافته‌ام. هیچ کس پارلمان کنونی را که پس از انتخابات ماه قبل آغاز به کار کرده، به رسمیت نمی‌شناسد، چرا که هیچ کس به صورت دموکراتیک انتخاب نشده است.

یولیا تیموشنکو به اتهام سوءاستفاده از قدرت و انعقاد قرارداد گازی با روسیه در سال ۲۰۰۹ میلادی، به هفت سال حبس محکوم شده و هم‌اکنون نیز به اتهام اختلاس و فرار مالیاتی قرار است برای بار دوم مورد محاکمه قرار بگیرد، اما به سبب وضعیت جسمانی نامناسب، دادگاهی‌اش بارها به تاخیر افتاده است. به همین سبب جلسه آتی این دادگاه ۲۳ نوامبر سال جاری معین شده است.

دکتر “لوتز هارنر”، یکی از پزشکان در کلینیک زندان خارکف گفت: اعتصاب غذا تاثیرات بدی بر روی سلامت تیموشنکو بر جای گذاشته و درد کمر و درد پشت او بدتر از قبل شده است.

این پزشک افزود: هم‌اکنون ما باید دوره‌های درمانی تازهی را برای نخست وزیر سابق اوکراین تجویز کنیم، اما اعتصاب غذا سبب ضعف جسمانی‌اش شده است. بدن تیموشنکو به داروها به خوبی پاسخ نمی‌دهد.

ناظران سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا نیز اعلام کردند که زندانی کردن تیموشنکو یکی از دلایلی است که نشانگر تغییر مسیر روند دموکراسی در اواکراین محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر سابق اوکراین زندانی شدنش را یک پرونده‌سازی سیاسی از سوی رئیس‌جمهور این کشور می‌داند. وی همچنین قصد دارد تا پس از مشورت کردن با پزشکان آلمانی اعتصاب غذای خود را متوقف کند.

پزشکان آلمانی که مسئول درمان تیموشنکو می باشند اعلام کردند که دوران توان‌بخشی وی حدود دو هفته به طول می‌انجامد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.