ورایزن به دنبال وام ۱۰۰ ساله برای یک خرید بزرگ

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت مخابراتی Verizon برای آنکه بتواند هزینه ۱۳۰ میلیارد دلاری خرید شرکت مخابراتی بزرگ Vodafone را بپردازد، به دنبال دریافت وامی است که فرآیند بازپرداخت آن بیش از ۱۰۰ سال به طول می‌انجامد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، شرکت مخابراتی Verizon Communications که دفتر مرکزی آن در کشور آمریکا واقع شده است، قصد خرید یک شرکت مخابراتی و ارتباطی بزرگ موسوم به Vodafone را دارد و برای آنکه بتواند هزینه ۱۳۰ میلیارد دلاری این خرید بزرگ را بپردازید، به دنبال دریافت وامی است که فرآیند بازپرداخت آن بیش از ۱۰۰ سال به طول می‌انجامد.
 
شرکت مخابراتی Verizon برای انجام این خرید می‌کوشد طی چند هفته آتی مبلغ ۵۰ میلیارد دلار را در قالب اوراق قرضه دریافت کند که البته روزنامه فایننشال‌تایمز در این خصوص توضیح داده که هماهنگی این اتفاق برای آن‌ها بسیار دشوار است.
 
اگر شرکت Verizon نتواند قیمت یاد شده را به Vodafone بپردازد، مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای فسخ قرارداد در نظر گرفته شده است. البته این شرکت اعلام کرده است که در راستای تامین هزینه یاد شده حدود ۶۱ میلیارد دلار وام گرفته است. اما این شرکت مخابراتی بزرگ هم اکنون می‌بایست وام‌های دریافتی را از حالت کوتاه‌مدت به بلندمدت تبدیل کند تا توان بازپرداخت آن را داشته باشد.
 
این نگرانی‌ها وجود دارد که سرمایه‌گذاران در جریان وام ۱۰ ساله‌ای که هم‌اکنون به Verizon داده شده است بتوانند اثرات مختلفی برجا بگذارند و در همین راستا Verizon به دنبال شرایط طولانی‌تر برای بازپرداخت آن باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.