ورزشکاران مراقب تغذیه خود در نوروز باشند

۲۶م اسفند ،

ajeel.bmp

یک متخصص تغذیه گفت: ورزشکاران باید با یک برنامه غذایی مناسب و دنبال کردن تمرینات، از افت عملکرد خود پس از تعطیلات پیشگیری کنند.

دکتر هادی عطارد در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تعطیلات نوروزی در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و ورزشکاران هم ترجیح می‌دهند چند روزی را همراه خانواده باشند و با این که سعی می‌کنند در این ایام آمادگی بدنی خود را حفظ کنند، ممکن است با کم شدن تمرینات و تغییر برنامه غذایی تا حدودی از شرایط مطلوب خود فاصله بگیرند و دچار اضافه وزن یا افزایش درصد چربی شوند.

وی افت عملکرد را نتیجه‌ بی‌توجهی ورزشکاران به تغذیه و ورزش خود در ایام نوروز دانست و گفت: در صورتی که ورزشکاران به تغذیه خود بی‌توجهی کنند و تمرینات خود را دنبال نکنند، پس از بازگشت به اردوی تیم ، دچار افت عملکرد می‌شوند که همین مساله سبب می‌شود از ترکیب اصلی کنار گذاشته شوند و یا به زمان بسیاری احتیاج داشته باشند و شرایط سختی را تحمل کنند تا دوباره به وزن ایده‌آل خود دست پیدا کنند و عملکرد مناسبی داشته باشند.

این مشاور تغذیه، ادامه داد: این اشخاص بهتر است با دنبال کردن تمرینات خود در تعطیلات از حالت طبیعی خود خارج نشوند و اگر آجیل مصرف می‌کنند از مغزهای گیاهی بدون نمک استفاده کنند که نه تنها تاثیری در اضافه وزن ندارند، بلکه منبع غنی پتاسیم. بوده و برای سلامتی مفید می باشند. همچنین باید از مصرف شیرینی‌های خامه دار اجتناب کنند و از شیرینی‌های خشک و بدون چربی استفاده کنند.

عطارد خاطر نشان کرد: بهره گیری از مشاوران ورزشی و تغذیه راهکار مناسبی برای حفظ سلامتی ورزشکاران در ایام نوروز است. کارشناسان تغذیه می‌توانند با در نظر گرفتن یک برنامه غذایی مناسب مانع از اضافه وزن و از دست رفتن آمادگی بدنی این اشخاص شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.