ورزشی‌ترین روش نظافت خانه و محل کار را بشناسیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران دریافتند که بعضی روش‌های تمییز کردن خانه همانند تی کشیدن و یا جاروبرقی کردن می‌تواند نقش بسیار مؤثری در سلامت اشخاص داشته باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرگاران، بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌های انجام شده پزشکان بعضی فعالیت‌های خانه داری را برای حفظ سلامت قلب و ایجاد تندرستی و سلامت در اشخاص بسیار مؤثر می‌دانستند. 

گفتنی است: از جمله این کار‌ها به صحبت کردن با تلفن در حال ایستادن و راه رفتن، قدم زدن در هنگام تماشای تلویزیون به ویژه در هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی، بلند شدن از سر میز کار در هر ساعت یکبار و انجام حرکات کششی و خم کردن زانو‌ها به مدت ۳ الی ۵ دقیقه، بالا و پایین آمدن از پله‌ها به جای استفاده از آسانسور، جارو کردن خانه و یا حیاط و یا نظافت راه پله‌ها و همینطور نظافت کف اطاق‌ها از طریق سطل آب و کهنه یا برس مخصوص که این کار‌ها می‌تواند کالری بسیار بسیاری را در بین سایر کارهای خانه در بدن اشخاص بسوزاند. 

پزشکان به طور کلی انجام کارهایی در خانه که نیاز به حرکت کردن و فعالیت فیزیکی دارد را به تمامی اشخاص در همه سنین پیشنهاد می‌کند تا بدین طریق علاوه بر ورزش منظم نوعی ورزش نامحسوس نیز انجام داده و به این ترتیب سلامت قلب و عروق خود را حفظ نمایید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.