ورزش منظم ، به بهبود علائم پارکینسون می انجامد

۰۷م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۹/۰۷
محققان علوم پزشکی اعلام کردند مبتلایان به پارکینسون در صورتی که به ورزش مداوم بپردازند شاهد بهبودی نسبی علائم بیماری خود خواهند بود.
دانشمندان در نشست انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی اعلام کردند پیشرفت علائم بیماری ، به شدیدتر شدن وضعیت ناگوار بیمار و بسته تر شدن روزنه امید می انجامد.
دکتر جی آلبرت و همکارانش می گویند با ورزش منظم و مداوم می توان روند پیشرفت علائم بیماری را کند و یا حتی متوقف کرد.
این محققان با استفاده از تصاویر ام آر آی ، موفق شدند به این نتایج دست یابند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، بیماری پارکینسون (Parkinson apostrophe s Disease یا PD) برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون (James Parkinson) توصیف شد او نام این بیماری را quotation mark فلج‌لرزان quotation mark نامید که امروزه آن را تحت عنوان بیماری پارکینسون می‌شناسند.
بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است .
این اختلال هنگام رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.
بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلولهای ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می گردد.
پارکینسون بر اساس دو علامت یا بیشتر از چهار علامت اصلی بیماری مشخص می گردد.
ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت ، کندی حرکات ، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی را تشکیل می‌دهند.
۱۵۹/۱۰۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.