ورزش های قلبی عروقی برای درمان سلولیت موثر است

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

یک متخصص پوست و مو گفت: اغلب زنان به نوعی دچار سلولیت می باشند که برای درمان این مشکل یا کاهش شدت آن، استفاده از ورزش های قلبی عروقی می تواند بسیار موثر باشد.

اعظم آقا جانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سلولیت تجمع غیر عادی و بد شکل چربی زیر پوست بدن است که این تجمع چربی به سبب اختلال سوخت و ساز بدن به وجود می آید.

وی با بیان اینکه اغلب زنان به نوعی دچار سلولیت می باشند، تصریح نمود: اختلالات هورمونی، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی، عوامل ارثی، خوردن غذاهای پرچرب، استعمال سیگار، جریان ناکافی سیستم خونی و لنفاوی و نوشیدن کم مایعات به ویژه آب و در بعضی از موارد آلرژی از جمله دلایل بروز سلولیت است.

آقا جانی تاکید نمود: برای پیشگیری، درمان یا کاهش شدت سلولیت، با اصلاح اغلب عوامل مرتبط با بروز سلولیت که در بالا به بعضی از آنها اشاره شد، می توان با این مشکل مقابله نمود.

وی گفت: برای درمان سلولیت یا کاهش شدت آن، استفاده از ورزش های قلبی عروقی نیز می تواند بسیار موثر باشد.

آقاجانی افزود: منظور از ورزش های قلبی عروقی ورزش های می باشند که در آن، ضربان قلب به اندازه ۶۰ تا ۹۰ درصد بیشترین تعداد ضربان قلب بالا می رود.

وی با اشاره به اینکه ورزش های قلبی و عروقی را می تواند در هر وقت از طول روز انجام داد، یاد آور شد: در هنگام صبح و پیش از خوردن صبحانه یکی از بهترین وقت ها برای انجام ورزش های قلبی عروقی است چرا که در این وقت، احتمال کاهش چربی اضافی بیشتر است.

آقاجانی خاطر نشان نمود: دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن، اسکی و اسکیت از جمله مهمترین ورزش های قلبی عروقی است که در بهبودی یا کاهش شدت سلولیت می تواند بسیار موثر باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.