ورود آزادگان به میهن اسلامی افتخاری دیگر در صفحه کتاب ملت ایران

۲۶مرداد سال ۶۹ هر ساله یاد آور ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامیمان است و بازگو کردن خاطرات تلخ و شیرین آن روزها حقایق بسیار را روشن می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم مسلمان کشورمان، در ۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ گروهی از آزادگاه سرافراز به میهن اسلامی باز گشتند.

آزادگان سرافراز اگر چه سالها به ظاهر اسیر رژیم بعث عراق بودند اما با استقامت و حفظ وحدت و توکل به خداوند و ایمان قوی توانستند سربازان این رژیم منفور و قلبی القلب را در برابر خود به زانو در آوردند.

انچه که صفحات کتاب ایثار و خود گذشتگی آزادگاه سرافراز ما را درخشان تر می کند مقاومت بی نظیر این عزیزان در زیر شکنجه های علی اصغر ملایی یکی از آزادگان سرافراز میهن اسلامیمان با اشاره به برخی از شکنجه های دوران اسارت خود و دیگر دوستانش گفت: یکی از دوستان آزاده ما را جلوی چشم دیگران پاهایش را به ستونی بستند و آتش و کاغذ زیر آن روشن کرده و پاهای او را آتش زدند.

وی با تاکید بر اینکه بچه ها در اوج معنویت بودند و روحیه بالایی در برابر شکنجه ها داشتند افزود: شهید ید الله رحمان زاده یکی از دوستان ما است که پس از تحمل سالها شکنجه و ضرباتی که بر سر ایشان وارد آمده بود پس از آزادی شان در ایران به شهادت رسیدند.

ملایی با بیان این مطلب که سازمانهای بین المللی و صلیب سرخ از اردوگاه های اسرای ایرانی دیدار می کردند افزود: آنها از وضعیت و شرایط بداسرای ایرانی اطلاع داشتند و حتی آثار شکنجه بر روی بدنهایمان را ملاحظه می کردند اما هیچ کاری برای ما انجام ندادند.

آزادگان سرافراز پس از تحمل شکنجه مهای رژیم بعث عراق به میهن اسلامی بازگشتند و زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله خاطرات شیرین روزهای آغازین ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

شمس یکی از آزادگان برافراز کشورمان در این باره گفت: پس از ورود به میهن اسلامی به زیارت حرم مطهر امام خمینی ره امدیم و آنچه در فراق امام از تحمل سختیها و شکنجه ها در دل داشتیم با امام خود بازگو  و دردل کردیم.

وی با تاکید بر جمله ای از مرحوم ابوترابی آزاده سرافراز کشورمان گفت: ایشان فرمودند پاک باشید و خدمتگزار، امیدواریم خداوند به ما عنایت و کمک کند تا پیرو ولایت باشیم./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.