ورود بانکهای خصوصی به چرخه استمهال

بینا- عضو شورای پول و اعتبار با تشریح آخرین وضعیت استمهال بدهی تولیدکنندگان، گفت: بانکهای خصوصی یا خصوصی شده نیز به چرخه استمهال بدهی واحدهای تولیدی بازخواهند گشت.

به گزارش بینا، محمد نهاوندیان با تشریح آخرین وضعیت استمهال بدهی واحدهای تولیدی از سوی نظام بانکی  به مهر گفت: سال گذشته مطابق با ماده ۲۸ قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور و بر اساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی، بدهی ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای تولیدی استمهال شد.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: البته درجه توفیق بانکهای مختلف در این زمینه متفاوت بود اما امسال نیز با وجود گسترش متقاضیان استمهال بدهی با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی، این موضوع باید با جدیت بیشتری پیگیری شده و تولیدکنندگان بتوانند از این شرایط بهره برداری کنند.

وی تصریح کرد: الزام استمهال تنها برای بانکهای دولتی در قانون بودجه سال جاری، مشکلاتی را بوجود آورده است که بر این اساس، بانکهای خصوصی شده و خصوصی را از شمول الزام ماده قانونی استمهال، خارج کرده است.

به گفته نهاوندیان، یکی از مباحثی که در طرح قانونی حمایت از تولید که از سوی مجلس در دست پیگیری است، مطرح است موضوع اصلاح این ماده است تا مجوز قانونی لازم به بانکهای خصوصی نیز داده شود که استمهال بدهی واحدهای تولیدی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی بدهی، معوقه می‌شود فقط بانک را گرفتار نمی‌کند و واحد تولیدی را نیز گرفتار خواهد کرد، بنابراین اگر راه حلی در این زمینه به کار گرفته شود، هم برای بانک و هم برای واحدهای تولیدی گشایش حاصل می‌شود؛ به این جهت به دنبال این هستیم که تکمیل و اصلاح لازم در ماده قانونی نیز صورت گیرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.