ورود تلفن هوشمند مایکروسافت با ویندوز ۸

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال وقتی که مایکروسافت تبلت خود را برپایه ویندوز ۸ و برای رقابت مستقیم با سایر تولیدکنندگان ارائه کرد، واکنشهای مختلفی را برانگیخت.

برخی از منتقدان به صورت عمومی و خصوصی بی پروایی مایکروسافت برای ورود به هرعرصه ای را مورد نقد قرار می دهند اما این منتقدان به علت تسلط رایانه های ویندوزی بر این عرصه بازهم هیچ راهی به جز ساخت دستگاههای ویندوزی ندارند تا با این تولید کننده نرم افزار رقابت کنند.

اگرچه شرایط در عرصه تولید تلفنهای هوشمند که زمانی مایکروسافت در آن نقش ایفا می کرد متفاوت است، اما براساس شنیده ها این شرکت مستقر در واشنگتن در نظر دارد تلفن هوشمند خود را که با ویندوز موبایل ۸ کار می کند ظرف چند ماه آینده وارد بازار کند.

مایکروسافت که درنظر دارد از ویندوز۸ خود در عرصه تلفنهای هوشمند بهترین استفاده را داشته باشد، می خواهد از سود قابل توجه این بازار پررونق نیز برخوردار شود.

اما با وجود رقبایی چون نوکیا و سامسونگ که اواخر پاییز امسال تلفنهای خوشمند خود را با ویندوز هشت ارائه می کنند باز هم پاگذاشتن مایکروسافت به این عرصه و ارائه یک تلفن هوشمند قابل توجه است چرا که در این صورت  علاوه بر مایکروسافت تلفنهای هوشمند ویندوزی با آی فن ۵ اپل و گلکسی S3 سامسونگ نیز وارد رقابت خواهد شد.

این درحالی است که گزارشهای تأیید نشده در این رابطه هنوز هم جزئیاتی بیشتر از این در اختیار ندارند و زمان معرفی این محصول همچنان فاش نشده است، اما یک نشریه چینی این هفته با انتشار یک گزارش اعلام کرد که مایکروسافت قرار است تلفن هوشمند خود را تحت برند ” سرفیس” – نامی که برای تبلت خود انتخاب کرده- وارد بازار کند و این تلفن هوشمند نیمه اول سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.