ورود حجم عمده ای از تجهیزات مداربسته به صورت قاچاق به کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صفوی اظهار داشت: طرح شبنم که برای مبارزه با واردات قاچاق به کشور طراحی و در حال اجرا است اگر تنها یک شعار باشد به یک خاطره تلخ تبدیل می شود و بازار این لوازم را تحت شعاع خود قرار می دهد اما اگر دست اندرکاران بتوانند این طرح را بصورت جدی پیگیری و مدیریت کنند آثار حذف کالای قاچاق کاملا مشهود خواهد بود.

عضو اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان لوازم الکترونیکی با اشاره به عدم نظارت کافی گمرک برای واردکنندگان قاچاق و در مقابل، سخت گیری این سازمان برای کالاهایی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند، گفت: برغم آنکه برای کالاهای این حوزه استاندارد مشخصی تدوین نشده اما الزام انجام پروسه استاندارد برای ترخیص کالا، هزینه های بسیاری به واردکنندگان قانونی تحمیل می کند که این موضوع صرفا قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد.

این فعال بازار تجهیزات الکترونیک ادامه داد: با ادامه این روند نمی توان از نظر قیمتی رقابت سالمی با واردکنندگان قاچاق این کالاها در بازار داشت و تنها مصرف کننده است که با فریب کیفیت و قیمت پایین کالاهای قاچاق و بی کیفیت اعتماد خود را به این صنف از دست خواهد داد.

صفوی درباره جدیدترین تکنولوژی دوربینهای مدار بسته در دنیا نیز گفت: تکنولوژی HD-SDI حدود ۵ سال است که در دنیا درحال اجرا است و این تکنولوژی با هدف استفاده بهینه از تجهیزات دوربین های مداربسته برای صنایع خاص اعم از بانک ها، صرافی ها و صنایع نظامی و کلیه مراکزی که نیاز به تصاویر با کیفیت بالا دارند به ایران وارد شده است.

وی افزود: این تکنولوژی تصاویر را با کیفیت مگاپیکسلی بر روی بستر کابلهای کواکسیال انتقال می دهد و با توجه به اینکه در این تکنولوژی اطلاعات بر بستر IP منتقل نمی شود سرعت انتقال بسیار بالا و امنیت آن نسبت به راه حل هایIP بسیار بالا خواهد بود.

عضو اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان لوازم الکترونیکی افزود: در قانون نظام صنفی آمده است که هر شخص حقیقی و حقوقی برای این نوع فعالیت باید از این اتحادیه پروانه کسب داشته باشد و طبق ماده ۲۷ این اجازه به اتحادیه داده شده است که با متخلفان و شرکت هایی که اقدام به اخذ این مجوز نکرده اند برابر قانون اقدام کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.