ورود حجم قابل توجهی از کالاهای مصرفی از مناطق آزاد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

forootan (1 of 38).jpg

با وجود این که مناطق آزاد و ویژه تجاری کشور قرار بوده مراکزی برای توسعه صادرات باشند اما آمار پنج ماهه اول امسال نشان می‌دهد که حجم قابل توجهی از کالاهای مصرفی از این مناطق iبه کشور وارد شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از اول فروردین تا پایان مرداد ماه امسال بیش از دو میلیارد کیلوگرم کالا از هفت منطقه آزاد کشور iبه داخل وارد شده است.

بر این اساس منطقه آزاد بندرانزلی با ۱٫۶ میلیارد کیلوگرم بیشترین سهم را درواردات کالا داشته است. بر این اساس ۸۰ درصد وزن واردات کل مناطق آزاد iبه منطقه آزاد بندرانزلی اختصاص دارد.

ارزش کل کالاهای وارد شده iبه کشور از این منطقه بیش از یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار بوده که معادل ۵۵ درصد ارزش کل کالاهای وارداتی از مناطق آزاد کشور است.

منطقه آزاد اروند (خرمشهر) نیز در رتبه دوم مناطق دروازه واردات iبه کشور قرار دارد. iبه طوری که وزن کالاهای وارداتی از این منطقه در پنج ماه اول امسال ۱۴۵ میلیون تن و ارزش آن ۲۵۶٫۳ میلیون دلار بوده است.

گزارش واردات پنج ماهه اول از مناطق آزاد کشور نشان می‌دهد منطقه آزاد جلفا، منطقه آزاد حسن‌رود، منطقه آزاد چابهار ومنطقه آزاد کیش در رتبه‌های بعدی واردات کالا قرار گرفته‌اند.

براین اساس منطقه آزاد قشم کمترین سهم را در میزان واردات کشور داشته iبه طوری که حدود ۹ میلیون کیلوگرم کالا iبه ارزش ۶۰ میلیون دلار واردات از این منطقه انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.