ورود دامپزشک اهل کشور اندونزی برای مراقبت از تنها توله یوز باقی مانده

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ورود پزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوز ایران خبرداد.

ورود دامپزشک اهل کشور اندونزی برای مراقبت از تنها توله یوز باقی مانده

به گزارش ممتاز نیوز، علی سلاجقه امروز و در جریان سفر هیئت دولت به آذربایجان‌غربی، در حاشیه بازدید از مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه، اظهار داشت: دولت سیزدهم مصمم به احیای دریاچه ارومیه است چراکه احیای این دریاچه یک مطالبه بین‌المللی است.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بحث نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه طرح جامعی توسط ستاد احیا آماده‌سازی شده که در قالب آن مواردی مانند طرح تغییر الگوی کشت جایگزین پیگیری می‌شود.
وی افزود: شهروندان باید مراقب دریاچه باشند و وزارتخانه‌های نیرو و جهاد نیز لازم است تا تکالیف خود را به بهترین نحو انجام دهند البته در این زمینه نمی‌توان از مساعد یا نامساعد بودن شرایط اقلیمی غفلت کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه حق آبه دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص نیافته است گفت: رهاسازی جریان آب و بحث ۴۰ درصدی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از مباحثی است که برای تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه ضروری است، ولی به طور کامل محقق نشده است.  
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید به تعهدات خود پایبند باشند، افزود: در هر جایی تعهدات عمل نشده‌ای در زمینه احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد دولت وارد عمل می‌شود و در فاز دوم احیای دریاچه نیز به صورت جدی این موضوع پیگیری می‌شود تا دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد.
سلاجقه تاکید کرد: عملیات تونل انتقال آب در مراحل نهایی بوده و ۹۸ درصد کار سد نیز به اتمام رسیده و امید است تا شهریور ماه این طرح افتتاح شود.
وی با اشاره به موضوع توله‌های یوز «ایران» افزود: یک دامپزشک اندونزیایی در حال ورود به کشور است تا در این راستا از توله‌یوز ایران مراقبت کنند.
سلاجقه ادامه داد: در بحث‌های حیات وحش نخستین آمبولانس حیات وحش در کشور تحویل محیط زیست استان بوشهر داده شده  و باید سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه این اقدامات مجهز شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: یک کمیته حقیقت‌یاب نیز تشکیل شده تا هر گونه قصوری در زمینه تلفات رخ داده باشد بررسی شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.