ورود دوباره ریزگردها به غرب

جام جم آنلاین: متاسفانه امسال شبیه این تیتر را بارها و بارها داشته‌ایم. امسال نفوذ ریزگردهای عربی و همچنین تشکیل ریزگرد در محدوده داخلی کشور بشدت افزایش یافته که زنگ خطری برای مسوولان است. اگرچه معمولا این زنگ خطرها شنیده نمی‌شود!

دیروز: روز گذشته در ساعات بعدازظهر تا شب در مناطقی از غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، مناطقی از استان‌های کرمان، هرمزگان و فارس، رشد ابر و رگبار و آذرخش‌های موقتی را شاهد بودیم. در این مناطق دمای هوا کاهش یافت.

امروز: انتظار داریم امروز هم کمابیش بارش‌ها در مناطق یاد شده تداوم داشته باشد. البته اوج بارش در مناطقی از استان کرمان و هرمزگان خواهد بود. همچنین از امروز به دلیل افزایش سرعت وزش باد، توده‌ای از ریزگردها که روی کشور عراق تشکیل شده است از سمت نوار غربی به کشورمان نفوذ می‌کند و سبب کاهش کیفیت در این نوار مرزی می‌شود. دمای هوا نیز از امروز در بیشتر مناطق کمی افزایش می‌یابد که سهم نیمه شمالی و بخصوص سواحل دریای خزر از این افزایش دما بیشتر است.

آینده‌نگری: به هموطنان ساکن در نوار شمالی کشور این مژده را می‌دهیم که بارش‌های جدید از فردا و از اواخر هفته این مناطق سرسبز را دگرباره فرا می‌گیرد و تا اواسط هفته آینده این بارش‌های دل‌انگیز ادامه خواهد داشت. همچنین در این مدت دمای هوا در این منطقه کاهش محسوس خواهد یافت.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.