ورود رسمی طب سنتی به نظام سلامت کشور

سلامت > عمومی– گروه دانش و سلامت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش طب سنتی و مراسم رونمایی از سند توسعه طب ایرانی اسلامی گفت:

 درحالی‌که طب سنتی ایرانی هزینه‌های پاراکلینیک و غیرضروری حوزه سلامت را ۵۰درصد کاهش می‌دهد اما در طول سال‌های گذشته طب سنتی ایرانی مورد بی‌توجهی قرار گرفت.دکترحسن طریقت منفرد افزود: با رونمایی از سند ملی طب سنتی ایرانی از امروز شاهد ورود رسمی طب سنتی به نظام سلامت کشور هستیم.

او با بیان اینکه طب نوین در دنیا به تجارت تبدیل شده است و شرکت‌های قدرتمند جهانی پشت سر آن قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: طب نوین در کنار فواید زیاد عوارضی دارد که امیدوارم با راه‌اندازی کامل چرخه طب سنتی درکشور به‌عنوان طب مکمل، این مشکلات برطرف شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: درحالی‌که کشورهای توسعه یافته از طب بومی ما و سایر کشورها بهره‌های فراوان می‌برند اما ما از طب سنتی ایرانی غافل بودیم.

در این مراسم دکترمحمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با رونمایی از سند توسعه طب ایرانی اسلامی از امروز ممنوعیت استفاده از طب سنتی در کشور برداشته شد. او اظهار داشت: با ایجاد معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رونمایی از چند سند رسمی در این زمینه، روح تازه‌ای به کالبد پزشکی کشور دمیده شد.

دکتر خدادوست افزود: نظام سلامت باید نظام محبت و رحمت باشد و در تشخیص و درمان باید حکیمانه بیندیشیم و عمل کنیم. در همایش طب سنتی و مراسم رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، دکتر محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور نیز گفت: باید داروخانه‌های طب ایرانی در کشور راه‌اندازی شود و به افرادی که در این زمینه نیاز به مجوز برای مطب دارند نیز مجوز لازم داده شود.

او افزود: طب سنتی می‌تواند عظمت طب ما را دوچندان کند و به همین جهت تقاضای ما این است که خانواده طب ایرانی، حقوق بیمار و اخلاق پزشکی را رعایت کند.رحیمی گفت: در طول یکصد سال گذشته، طب سنتی ایرانی را تحقیر کردند اما جمهوری اسلامی ایران با تأسیس دانشکده‌های تخصصی، طب سنتی را احیا کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.