ورود ششم ابتدایی ‌ها بدون کنکور به دانشگاه

ورود ششم ابتدایی ‌ها بدون کنکور به دانشگاه

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورتی که قانون حذف کنکور در سال ۹۳ اجرایی شود، ورودی‌های ششم ابتدایی امسال پس از اخذ دیپلم، بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند.
 
ابراهیم سحرخیز درباره ۱۲ ساله شدن دیپلم و حذف مقطع پیش دانشگاهی و کنکور گفت: با استقرار نظام ۳ـ۳ـ۶ از امسال دیپلم آموزش و پرورش ۱۲ ساله می‌شود و پیش دانشگاهی نیز حذف خواهد شد، لذا دانش آموزانی که امسال وارد پایه ششم ابتدایی شده‌اند، پس از پایان سال سوم متوسطه، با اخذ دیپلم از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می‌شوند، چرا که بر اساس قانون پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.
 
وی درباره راهیابی ورودی‌های ششم امسال به دانشگاه آنهم بدون کنکور، اظهار کرد: چنانچه قانون حذف کنکور در سال ۹۳ اجرایی شود، قطعا دانش آموزان نظام جدید بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند که جزئیات و نحوه ورود آنها به دانشگاه در قانون حذف کنکور مشخص می‌شود.
 
سحرخیز ادامه داد: بر اساس برنامه آموزش و پرورش، در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نظام آموزشی جدید به طور کامل مستقر می‌شود و پیش دانشگاهی نیز در سال ۹۶ حذف خواهد شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تصویب نهایی سند درس ملی و تغییرات کتب دوره متوسطه بر اساس این سند، تصریح کرد: سند درس ملی مبنا و برنامه تولید کتاب‌های درسی است و تمامی محتوای آموزشی و پرورشی بر اساس آن تالیف می‌شوند.
 
وی افزود: بر اساس اهدافی که در برنامه درسی ملی تعریف شده، برای هر ماده درسی، حوزه‌های یادگیری در نظر گرفته شده، لذا مولفان کتب درسی با راهنمایی این سند اقدام به تالیف و تنظیم کتابها خواهند کرد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر همین اساس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از هم اکنون کار تالیف کتابهای جدید از جمله کتب اول راهنمایی را آغاز کرده و سال آینده علاوه بر کتابهای سوم دبستان، کتب درسی پایه اول راهنمایی بر اساس برنامه سند درس ملی تدوین و چاپ می‌شود.
 
به گفته سحرخیز، برای استقرار نظام جدید آموزشی، هر ساله کتاب‌های ۲ پایه تحصیلی تغییر و از امسال یک پایه تحصیلی به طور موقت حذف می‌شود تا در سال بعد با نظام و کتب جدید مسقر شود که در این راستا آغاز حذف موقت پایه‌های تحصیلی با برداشتن اول راهنمایی در سال جاری آغاز شده و این روند تا استقرار کامل نظام ۳-۳-۶ ادامه خواهد داشت.

ششم ابتدایی ‌ها

 

پذیرش بدون کنکور

 

دانشگاه


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.