ورود غیرقانونی مک‌کین به سوریه برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ورود غیرقانونی سناتور مک کین به سوریه برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران این رفتار را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور کشورمان در نشست خبری خود که در پایان نشست بین المللی سوریه در تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر دربارهٔ ورود غیرقانونی سناتور مک کین به سوریه و دیدار با معارضه سوری گفت: اینکه شخصی بدون هیچ اجازه ای وارد خاک کشور دیگری می گردد برخلاف کنوانسیون های بین المللی است.

وی افزود: آنها بدون اجازه وارد سوریه می شوند و مدعی می باشند که باید در جهان مقررات برقرار باشد و کنوانسیون ها و تمامیت ارضی رعایت شود.

صالحی خاطرنشان کرد: مک کین با رفتن به سوریه تمام این اصول را نقض کرده است، آنها تنها به اعتبار قدرت رسانه‌ای و منطق و قدرت زور و بازوی خود این حرکات را انجام می دهند و می گویند قانون ما هستیم، اگر اینطور است این قانون جنگل است.

صالحی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران این رفتار را محکوم می کند تصریح کرد: این رفتار در مسئولان آمریکایی فراوان دیده می گردد و در بین اذهان مردم جهان طوری نقش می‌بندد که آمریکا یک کشور زورگو است که اصلاً با شرایط امروزی جهان که به طرف قانونمداری در حاکمیت و مقررات بین المللی حرکت می کند مخالف است.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.