ورود قوه قضاییه به موضوع فروش ۱۰۰ هکتار از اراضی پارک پردیسان

ورود قوه قضاییه به موضوع فروش 100 هکتار از اراضی پارک پردیسان

سازمان محیط زیست بر اساس مصوبه هیئت دولت مجوز فروش ۱۰۰ هکتار از اراضی پارک پردیسان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

معاون سابق سازمان محیط زیست با غیرقانونی خواندن این اقدام در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: قوه قضاییه در کاهش حساسیت مباحث مربوط به محیط زیست عامل سرعت گرفتن تخریب محیط زیست در سال‌های پایانی دولت شده است.

دلاور نجفی با غیرفنی خواندن این اقدام سازمان محیط زیست افزود: به‌دلیل نبود حساسیت دادستانی در حوزه محیط زیست در این زمینه از طرف شاکیان خصوصی دعاوی به سازمان بازرسی کل کشور تقدیم شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح “مدعی‌العموم تخصصی در حوزه محیط زیست” که به‌تازگی در دستور کار برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیشتر شعبات ویژه رسیدگی به محیط زیست در محاکم تشکیل شده بود و طرح مدعی‌العموم تخصصی محیط زیست در کنار دادگاه‌های ویژه می‌تواند به‌عنوان طرح مکمل در حفاظت از محیط زیست مطرح باشد.

معاون سابق محیط زیست با بحرانی خواندن وضعیت محیط زیست تصریح کرد: فروش اراضی پارک پردیسان، احداث پارک ابر، احداث پالایشگاه در میانکاله، اکتشاف نفت در پارک ملی کویر و استخراج نفت از حورالعزیم ازجمله تخلفات سازمان محیط زیست است که حساسیت مدعی‌العموم می‌تواند از آسیب‌های بیشتر به محیط زیست جلوگیری کند.

بوستان پردیسان در شمال غربی تهران واقع شده است و ازجمله امکانات آن می‌توان به موزع تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد.

لازم به ذکر است، طرح تشکیل “تعیین مرجع تخصصی در حوزه محیط زیست” ازجمله راهکارهای مطرح شده برای مقابله با آسیب‌های بیشتر به محیط زیست مدتی است که در دستور کار برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفته است./

 

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

V-910622-01

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.