ورود موج تازه سرما به کشور

۳۱فروردین۱۳،

: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود موج تازه سرما در هفته جاری به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس هوای تهران باز هم خنک می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان اینکه هم‌اکنون یک سامانه بارشی در نوار شرقی کشور فعال است، اظهار داشت: این سامانه بارشی نوار شمالی را تحت تاثیر قرار داده است و به سبب آن احتمال بارش‌ پراکنده در ارتفاعات و سطح استان تهران وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۶درجه‌ای دمای هوا طی روزهای قبل در پایتخت، بیان داشت: امروز شاهد ماندگاری هوای خنک در سطح این کلانشهر بودیم اما پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی دمای هوای پایتخت اندکی با روند افزایشی همراه باشد.

وی از ورود موج تازه سرما به کشور خبر داد و ابراز داشت: روز جمعه یک سامانه بارشی تازه از سواحل جنوبی دریای خزر وارد کشور می‌شود و به سبب آن هوای تهران باز خنک می‌شود.

امیدوار شهری سرعت وزش باد در تهران را قابل ملاحظه ندانست و گفت: به سبب جابه‌جایی توده‌های هوای سرد و گرم در هفته جاری شاهد وزش باد در این کلان‌شهر خواهیم بود.

این مقام مسئول ادامه داد: از بعداز ظهر امروز و طی روز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، شمال زنجان، گیلان،‌ مازندارن، شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران گاهی با وزش باد، رعد و برق و احتمالا تگرگ از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

امیدوار شهری با اعلام اینکه دریای خزر فردا مواج خواهد بود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس به سبب بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب و همچنین به سبب وزش باد و تگرگ خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.