ورود «مگا-دانشگاه‌ها» به آموزش عالی نیجریه

۱۰اردیبهشت،

st.jpg

شورای اقتصادی نیجریه (NEC) هفته قبل از ارتقای شش دانشگاه فدرال این کشور به «مگا-دانشگاه» خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این «مگا-دانشگاه‌ها» ظرفیت پذیرش ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار دانشجو را خواهند داشت.

«مگا-دانشگاه» به آن دسته از موسسات دانشگاهی «آموزش از راه دور» اطلاق می‌شود که اغلب بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی فعال دارند. هرچند امروزه بسیاری از دانشگاه‌ها خدمات آموزش از راه دور ارائه می‌کنند، اما «مگا-دانشگاه‌ها» متشکل از چندین دانشگاه و موسسه عالی بزرگ می باشند که اولویت اصلی آنها، آموزش از راه دور در رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و در مقطع آموزشی عالی است.

«پیتر اوبی»، فرماندار استان «آنامبرا» در نیجریه، می‌گوید: تصمیم این شورا به دنبال پیشنهاد «کمیته فنی ارزیابی‌های نیازهای دانشگاه‌های نیجریه» اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، اوبی تاکید کرد: شورای اقتصادی نیجریه از پیشنهاد کمیته فنی مبنی بر احداث شش مگا-دانشگاه در موقعیت‌های حساس ژئوپلتیک حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: ارتقای دانشگاه‌های برگزیده در حال انجام است و این اقدام، پاسخگوی دانشجویان جویای ورود به دانشگاه خواهد بود.

وی همچنین افزود: شورای اقتصادی با قبول پیشنهاد کمیته فنی، دولت‌های فدرال و محلی را ملزم کرده است، تا ضمن افزایش بودجه‌های تخصیصی به موسسات آموزش عالی، اعتبارات خود را برای اجرای طرح تازه اولویت‌بندی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.