ورود هاشمی و تغییر بازی اصولگرایان از نگاه روزنامه اعتماد/ هاشمی نمی‌خواست آمدنش به قیمت تقابل با رهبری تمام شود

۲۱اردیبهشت،

·         سعید جلیلی با آمدنش گره کور دیگری بر معادلات انتخاباتی اصولگرایان زد تا تحلیلگران و آنالیزورهای این جناح هم در ترسیم آرایش انتخاباتی و اینکه در قبال چه کسی باید چه تدبیری را در پیش بگیرند با مشکل مواجه شوند. این در حالی است که محافظه‌کاران عصر روز قبل با شوک بزرگ‌تری نیز مواجه شدند و این شوک چیزی نبود جز ثبت‌نام همزمان اکبر هاشمی‌رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی.

·         اتاق فکر اصولگرایان در چند روز آینده زمزمه لبانشان «چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما» خواهد بود، تدبیری که شاید آینده این جناح وابسته به چگونگی آن باشد. اصولگرایان اگر در این شرایط تصمیم درستی را سرلوحه فعالیت سیاسی آتی خود قرار ندهند شاید وارد مسیری شوند که انتهای آن بن‌بستی غیر قابل بازگشت باشد. باید به انتظار نشست و دید آیا زاکانی همان‌گونه که وعده داده بود به نفع جلیلی کنار خواهد رفت. باید دید از میان ائتلاف ۱+۲ قالیباف، گزینه نهایی خواهد بود و ولایتی همچون سال ۸۴ به نفع دیگری کناره‌گیری خواهد کرد. از میان تمامی مردان اصولگرا که برای ریاست‌جمهوری آمده‌اند یقینا یک نفر باقی خواهد ماند .

این روزنامه در گزارش دیگری هم نوشت:

روزهای قبل برای آیت‌الله روزهای سختی بود. از یک سو روزی نبود که با درخواست‌های متعدد گروه‌های مختلف برای حضور در انتخابات مواجه نشود و از سوی دیگر دغدغه‌یی جدی داشت. هاشمی نمی‌خواست آمدنش به قیمت تقابل رهبری تمام شود. او انقلاب را دوست دارد و ثابت کرده برایش هر هزینه‌یی را به جان می‌خرد. او باید انتخاب می‌کرد. آمدنش به نجات انقلاب می‌انجامد یا نیامدن. به همین سبب هم بود که هر بار می‌گفت اگر حضورم موثر باشد دریغ نمی‌کنم در کنارش اشاره‌یی هم به رابطه با رهبری داشت. آیت‌الله در ۸۰ سالگی خود را برای دور تازهی از تخریب آماده می‌کند. اگر روزی گروه فرقان قصد جانش را کردند و موفق نشدند روز دیگر با تهمت‌ها پنجه در آبرویش کشیدند اما به همان نسبتی که فرقانی‌ها نتوانستند هاشمی را حذف کنند بدخواهان هم نتوانستند تا بار دیگر سخن معمار کبیر انقلاب را به یاد بیاوریم: هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.