ورود کارتریج با برچسب شبنم به بازار

۰۲خردادماه،

ورود کالاهای تقلبی به بازار IT چندی است که از سوی بعضی مسوولان و فعالان بازار به مصرف‌کنندگان اخطار داده می‌شود تا تحت عنوان نام‌ها و برندهای بزرگ قرار نگیرند، چراکه محصول ارایه شده با نام برندهای بزرگ نه‌ تنها واقعی نیست بلکه با جعل اسم و جعبه به عنوان محصول اورجینال در اختیار کاربران و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این بین باید به کارتریج‌های تقلبی و جعلی با نام برندهای بزرگ اشاره کرد که به وفور در بازار ملاحظه می‌شود و این بازار پرمصرف را دچار آشفتگی کرده است.

در این خصوص مژگان کریمی یکی از فعالان این بازار گفت: چند سالی است که توزیع کارتریج و مواد مصرفی در ایران تحت نام برندهای بزرگ جعل می‌شود و در اختیار کاربران و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقلب و جعل در بازار کارتریج سبب شد تا اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران( اتحادیه رایانه داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران) این مساله را تحت عنوان بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مصرفی ماشین‌های فتوکپی و چاپگر، کپی، کارتریج تونر دو لوپر، درام، بلید، جوهر، مرکب، ریبون و… ابلاغ کند ،افزود: در این بخشنامه صراحتا عنوان شده است در صورت بازرسی های نامشهود و اعلام گزارش های مردمی مبنی بر تقلبی بودن کالا واحد یا صنف یا اشخاص حقیقی و یا حقوقی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی و واحد صنفی پلمپ و پروانه کسب باطل می گردد .

وی با اشاره به اینکه در این بخشنامه، توزیع گسترده مواد مصرفی غیراورجینال با مارک‌های مشهور که جعبه و کارتن آنها در داخل کشور تولید و کالای داخلی آنها اصلی نبوده و به صورت متقبلانه بسته‌بندی و بعضا با هولوگرام سبب گمراهی مصرف‌کنندگان می‌شود، آورده شده است با توجه به شکایت کثیر وارده در این خصوص اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق، اداره مشارکت‌های مردمی (۱۲۴) و اتحادیه به تمامی تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مصرفی که این‌گونه کالاها را به بسته‌بندی‌های به شکل اورجینال تهیه شده و عرضه می‌نماید اخطار داده می‌شود تا این کالاهای نامرغوب و غیراصلی را جمع‌آوری کنند.

او در ادامه از ورود کارتریج‌هایی با پودر مصرفی میتسوبیشی ژاپن با برند “لانگ هورن ” خبر داد و گفت: این محصول با جعبه اصل و نشان هولوگرام و برچسب شبنم وارد ایران می‌شود و جنس تقلبی این کارتریج دربازار وجود ندارد. این در حالی است که خدمات پس از فروش به صورت وارانتی (تعویض رایگان ) انجام می‌شود که دیگر امتیازات این برند کارتریج است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.