ورود ۲٫۳میلیون تن برنج ایرانی به بازار از فردا

مدیرعامل اتحادیه تهیه کنندگان برنج گفت: برداشت برنج از منطقه مازندران و گیلان دو هفته است شروع شده، برنج‌ها در کارخانه‌ها هستند و امروز و فردا با ورود به بازار قیمت را ۵ تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهند.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: وضع تولید امسال خوب بوده و حداقل سقف تولید ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن سال گذشته را خواهیم داشت.

وی افزود: از سویی برخی از کشاورزان منطقه مازندران با استفاده از ارقام زودرس کشت دوباره را انجام داده‌اند که احتمالا تا ۵ درصد محصول امسال را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه امسال از نظر آب و هوایی و بارندگی شرایط خوبی بوده است، گفت: محصول برنج در حال برداشت است، در کارخانه‌ها شالیکوبی می‌شوند و طی یکی دو روز آینده وارد بازار خواهد شد.

دبیر انجمن برنج همچنین تصریح کرد: دولت برای کنترل قیمت برنج باید جلوی افزایش‌های بی‌دلیل که معمولا از سوی دلال‌ها به وجود می‌آید را بگیرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ۶ هفته‌ای است قیمت برنج در مراکز و مناطق تولید ثابت بوده اما شاهد افزایش قیمت آن در شهرهای بزرگ به ویژه تهران هستیم.

وی سطح زیر کشت برنج را ۶۳۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: اگرچه بخشی از اراضی برنج به زیر کشت مرکبات، کیوی و خانه‌سازی رفته است اما با اضافه شدن اراضی جدید باعث ثابت ماندن سطح زیر کشت برنج شده است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.