وزارت ارتباطات: وزارت راه هیچ سنخیتی با ICT ندارد و نمایندگان بعضی ادغامهای انجام گرفته را حالا شتابزده عنوان میکنند

وزارت ارتباطات: وزارت راه هیچ سنخیتی با ICT ندارد و نمایندگان بعضی ادغامهای انجام گرفته را حالا شتابزده عنوان میکنند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای وظایف خود و براساس برنامه پنجم توسعه اهداف متعددی را در دست کار دارد و برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک برنامه‌ریزی و ادغام می‌کند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – با بیان این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها درخصوص ادغام وزارت ارتباطات که بدون منبع موثقی ذکر شده، صحت نداشته و وزارت ارتباطات همانند گذشته برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

او در عین حال وزارت ICT را از جمله وزارت‌خانه‌های مهم و کلیدی دولت برشمرد و افزود: با توجه به رشد روزافزون توسعه خدمات الکترونیکی و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در سطوح مختلف وظایف زیادی از سوی قانون‌گذاران برعهده این وزارتخانه قرار داده شده است و بر همین اساس وزارت ارتباطات برنامه‌های خود در راستای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات و فراهم آوری زیرساخت‌های مورد نیاز در این حوزه را پیگیری و اجرایی می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: در عصری که آن را عصر دیجیتال و دنیایی که آن را دهکده جهانی ارتباطات می‌نامیم لازم است ابزار حرفه‌یی مورد نیاز در این حوزه هم راستا با کشورهای پیشرفته دنیا فراهم شود و در این حوزه فناوری اطلاعات جایگاه ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات هیچ سنخیتی با وزارت راه و شهرسازی ندارد، ‌اظهار کرد: اهمیت وزارت ICT در دنیا به گونه‌ای است که بسیاری از کشورها این وزارتخانه را نهادی کلیدی دانسته و از آن در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره می‌گیرند.

او در پایان یادآور شد: در حال حاضر یک سال از ادغام‌های صورت گرفته می‌گذرد و برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که بعضا این ادغام‌ها شتاب‌زده بوده و به همین دلیل موضع‌گیری‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.